شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید فخری زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: همان طور که سال گذشته مقام معظم رهبری در پیامی به مناسبت شهادت دکتر فخری زاده فرمودند، تلاش های علمی این شهید عزیز باید با قوت ادامه پیدا کند.

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت اولین سالگرد شهادت دکتر فخری زاده ابراز داشت: شهادت هنر مردان خداست و شهدای هسته ای کشور ما نشان دادند که هم در میدان مجاهدت با نفس و هم در عرصه فعالیت های علمی و پژوهشی در مسیر خدمت به اسلام و کشور، الگو و اُسوه هستند.

وی با اشاره به این که شهدای دانشمند هسته ای به معنای واقعی کلمه سند مظلومیت ایران اسلامی به شمار می روند، گفت: این شهدای والامقام با وجود مقام بالای علمی، خود را خادم ملت ایران و فدایی وطن و مکتب می دانستند و اگر زندگی آن ها را مرور کنیم متوجه می شویم که به دور از زخارف دنیوی حقیقتاً به دنبال خدمت به ایران اسلامی و اعتلای انقلاب بودند.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: هفتم آذرماه سال گذشته گرچه به جهت ترور ناجوانمردانه دشمنان، یکی از برجسته ترین چهره های علمی کشور را از دست دادیم اما همان طور که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت شهادت دکتر فخری زاده تأکید فرمودند باید ضمن پیگیری برای مجازات عاملان ترور، تلاش های علمی ایشان با قدرت ادامه پیدا کند و نباید بگذاریم که این عَلم روزی بر زمین بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند که با ترورهایی این چنینی نمی توانند مانع عزم ملت ایران و حرکت رو به رشد جوانان مؤمن و انقلابی در دست یابی به قله های علمی و دستاوردهای خیره کننده شوند، کما این که در گذشته نیز چنین بوده و این نسل مؤمن و انقلابی به مسیر پرعزت و افتخار آمیز خود با قوت هر چه بیشتر ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha