جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 992931
۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی

حوزه/ وضعیت امروز مردم در حساسیت داشتن ایشان بر تحقق عدالت و اعتراضشان به ظلم، از برکات رشد مردم است که البته دشمنان هم به دنبال ایجاد انحراف و سوء استفاده از آن می‌باشند. این درحالیست که اتفاقاً از جمله موفقیت های دولت اسلامی در به صحنه آوردن مردم و توجه به حساسیت آنها می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی در یادداشتی آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رب یسر و لا تعسر

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

«... قَائِمُنَا أَهْلَ اَلْبَیْتِ یَمْلَؤُهَا قِسْطاً وَ عَدْلاً کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً ...»

از علائم نزدیک شدن ظهور، رشد مردم در فهم و ادراک است، بالخصوص در میزان ادراک و حساسیت یافتن به ظلم و عدل.

هرچند شاید در برهه هایی از تاریخ، ظلم فراگیری در تمام عرصه‌های حیات انسانی اتفاق افتاده باشد، ولی آنچه که وضعیت قبل از ظهور را ممتاز می‌کند، ادراک و حساسیت مردم نسبت به ظلم و جور و قسط و عدالت است که البته ارتباط مستقیمی هم با شفافیت و شفاف سازی دارد.

وضعیت امروز مردم در حساسیت داشتن ایشان بر تحقق عدالت و اعتراضشان به ظلم، از برکات رشد مردم است که البته دشمنان هم به دنبال ایجاد انحراف و سوء استفاده از آن می‌باشند. این درحالیست که اتفاقاً از جمله موفقیت های دولت اسلامی در به صحنه آوردن مردم و توجه به حساسیت آنها می‌باشد.

خود این فعال‌تر شدن مردم نسبت به امور، نشان دهنده این است که در این دوره از دولت، به شنیده شدن حرفشان امیدوارتر شده اند و نشان دهنده امید بالاترشان به نظام اسلامی است؛ چراکه در دوره دولت سابق به لحاظ عملکرد ضعیف و متکبرانه بعض مسئولین، موجب بی تفاوتی و نا امیدی مردم نسبت به عملکرد آنها شده بود.

این دغدغه مندی و حساسیت عالی مردمی اگر درست مورد توجه قرار بگیرد، از اسباب تثبیت مردم‌ سالاری دینی و استقرار حاکمیت دینی می‌باشد که از توان مغفول مانده مردمی در جهت اصلاح نقص ها و رفع ظلم ها و احقاق عدالت می‌توان بهره برد و این خود قدمی هم در راستای نزدیک شدن ظهور منجی موعود خواهد بود.

استفاده از این توان عظیم مردمی در اصلاح اجتماعی، هرچند ممکن است چالش‌هایی را هم در ابتدا ایجاد کند، ولی در صورت شرح صدر مسئولان و اقدام به موقع در حد مقدور و برخورد صداقت‌آمیزشان، فرهنگی الهی را محقق می‌کند که برکات آن بسیار عظیم خواهد بود.

در این فرهنگ الهی، مردم مَحرَم‌ترین و محکم‌ترین پشتوانه دولت اسلامی می‌شوند که حتی اگر سختی‌هایی در انجام امور باشد، سختی‌ها برای مردم صبور ما تحمل‌پذیرتر شده و بدانند که به دست خودشان برطرف می‌شود.

در هر صورت، مانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) قدر این مردم نجیب و صبور را باید دانست و الحمدلله رئیس جمهور محترم دولت اسلامی هم با عزم بر خدمت جهادی، با ایمان و اقدام تخصصی به میدان آمده اند و ان‌ شاء الله حرکت همگانی در راه خدا و خدمت به خلقش، همه ما را به تحقق فرج و ظهور حجّت الهی نزدیک بگرداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha