سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دوره قرآن و حدیث

حوزه/ سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعة الزهرا از برگزاری ۵ دوره تخصصی و ۱۳ دوره عمومی اداره قرآن و حدیث جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در تابستان ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیده زهرا حسینی اظهار داشت: اداره قرآن و حدیث جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در تابستان سال جاری، ۱۳ دوره عمومی و ۵ دوره تخصصی در موضوعات قرآنی حدیثی برگزار کرده است.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: اداره قرآن و حدیث این مجموعه با توجه به اهمیت تسلط طلاب بر مهارت‌ها و معارف قرآنی و حدیثی همزمان با تحصیل در جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، برگزاری دوره‌های متنوع قرآنی حدیثی را در دو سطح عمومی و تخصصی در هر ترم آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در تابستان سال جاری، فراخوان برگزاری ۴۰ دوره مجازی قرآنی و حدیثی با موضوعات مختلف صورت گرفت که بحمدالله با استقبال پرشور طلاب، ۱۳ دوره عمومی شامل دوره‌های روانخوانی، تجوید، ترتیل و همچنین حفظ ترتیبی، حفظ موضوعی، حفظ برنامه‌محور، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه و همچنین دوره حدیث‌خوانی اصول کافی با حضور اساتید برجسته و با تجربه برگزار شد.

حسینی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی در اداره قرآن و حدیث بیان کرد: با توجه به اهمیت تربیت نیروی متخصص و مسلط بر معارف اصیل قرآن و حدیث، ۵ دوره تربیت مربی شامل دوره‌های تربیت مربی حفظ، تربیت مربی مهارت‌های بیان تفسیر قرآن کریم، تربیت مربی نهج البلاغه در دو سطح مقدماتی و تکمیلی و همچنین دوره تربیت مربی صحیفه سجادیه و کارگاه غدیرشناسی در ایام تابستان سال جاری با حضور ۱۳۰ نفر از طلاب سطوح عالی و اساتید جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: همچنین اداره قرآن و حدیث در طول ایام تابستان ۱۴۰۰ به مناسبت‌های مختلف ملی یا مذهبی، ۲۵ نشست قرآنی حدیثی با موضوعاتی چون حکمت اشک بر امام حسین علیه‌السلام، هدایت در محضر قرآن، بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها با محوریت خطبه حضرت، جایگاه عبودیت و بندگی در دعای عرفه، انتظارات امام رضا علیه‌السلام از شیعیان را بر بستر اینترنت و به صورت مجازی برگزار نموده است.

وی در پایان با اشاره به فراخوان مجدد و مستمر دوره‌های عمومی و تخصصی توسط اداره قرآن و حدیث جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، طلاب را به استفاده از فرصت حضور در محضر اساتید مجرب و متخصص این دوره‌ها دعوت کرد و اظهار داشت: فراخوان ثبت نام دوره‌های قرآن و حدیثی و عناوین دوره‌ها از طریق سایت و کانال جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اطلاع رسانی خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۳۲۱۱۲۵۴۸ و ۳۲۱۱۲۴۳۶ تماس بگیرید.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha