سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آية الله النجفي

حوزه/آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف بر اهمیت اخلاق در تربیت نسل ها تأکید کردند و افزودند: دانش آموزان و دانشجویان از قدیم معلم و آموزگار خود را الگوی خود قرار می دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار جمعی از معلمان منطقه الشطره در استان ذی قار عراق، توصیه هایی را در خصوص وضعیت آموزشی و تربیتی نهاد های آموزشی بیان کردند و گفتند: اصلاح آموزش و نهاد های آن، در گرو اصلاح برنامه درسی و سپس کادر آموزشی است.

معظم له بر اهمیت اخلاق در تربیت نسل ها تأکید کردند و افزودند: دانش آموزان و دانشجویان از قدیم، معلم و آموزگار خود را الگوی خود قرار می دهند، لذا معلم باید با رعایت ارزش ها و اخلاق، به مسئولیت خود در قبال نسل آینده عمل کند.

آیت الله بشیر نجفی ادامه دادند: دعوت حضرت نوح (ع) به توحید به همراه ساخت کشتی ۹۵۰ سال طول کشید و جز اندکی ایمان نیاوردند، امّا حضرت نبی مکرم اسلام (صلوات الله علیه وآله)، مردم را ۲۳ سال با اخلاق و رفتار خویش دعوت کردند و توانستند توحید را در سرتاسر جهان انتشار داده اند، به گونه ای که اسلام از ۱۴۰۰ سال باقی مانده و تا آخر زمان باقی خواهد ماند.

ایشان آموزش با اخلاق نیکو را مسئولیت بزرگ معلمان و کادر آموزشی دانستند و خواستار به کار گیری این اخلاق در رفتار و تعامل با دانش آموزان و دانشجویان شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha