جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله بشیر النجفی

حوزه / حضرت آیت الله بشیر النجفی گفتند: شیوه‌های آموزشی باید متناسب با تحولاتی که در عراق رخ داده است تغییر کند؛ این شیوه‌ها باید متناسب با تفکر درست و روش استوار باشد و دروغ‌ها و ریاکاری‌ها را که دشمنان اسلام و اهل البیت (علیهم السلام) وارد کرده اند از بین ببرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله بشیر النجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار هیئتی به نمایندگی اساتید، دانشجویان و دانش آموزان مدارس و دانشگاه های استان واسط عراق گفتند: اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ، نقش خطیر و حساسی در ارتباط با جوانان و دانشجویان بر عهده دارند. اساتید دانشگاه ها باید به گونه ای رفتار و سخن بگویند که حس مسئولیت پذیری نزد جوانان و دانشجویان بالا برود و آنها خود را در برابر کشور، جامعه و اصلاحِ فسادهای موجود مسئول بدانند.

ایشان افزودند: عراق کشوری است که مردم آن به شناخت فکری متمایز بوده و بسیاری از متفکران و مخترعان در طول عصرهای مختلف از این کشور بوده است. امروز موسسات آموزشی باید فضای مناسب را برای رشد توانایی فکری و علمی دانشجویان مهیا کند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: اگر سال های ظلم  و استبداد که عراق طی دهه‌های گذشته آن را تجربه کرده نبود، عراق شایستگی این را داشت که در جهان اول شود.

معظم له بر ضرورت تغییر شیوه‌های آموزشی متناسب با تحولاتی که در عراق رخ داده است تاکید نمودند و افزودند: این شیوه‌ها باید متناسب با تفکر درست و روش استوار باشد و دروغ‌ها و ریاکاری‌ها را که دشمنان اسلام و اهل البیت (علیهم السلام) طی سال‌های گذشته در شیوه‌ها وارد کردند از بین ببرد.

حضرت آیت الله بشیر النجفی گفتند: این حق فرزندان ماست که علوم تاریخی و اعتقادی صحیح را که از اسلام ناب محمدی گرفته شده، بیاموزند.

معظم له تاکید کردند: امروز معلمان مدارس نیز مسؤولیت بزرگی در برابر جامعه در تربیت نوجوانان و فرهنگ سازی تمسک به دین و آموزه‌های آن و عشق به وطن و احساس مسؤولیت در مورد کشور و جامعه در بین آنان دارند.

ایشان افزودند: معلمان باید راه تلاش در یادگیری و ادامه تحصیل برای ارتقای موقعیت عراق و اصلاح امور را به آنان نشان دهند.

آیت الله بشیر النجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار هیئتی به نمایندگی اساتید، دانشجویان و دانش آموزان مدارس و دانشگاه های استان واسط عراق

آیت الله بشیر النجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار هیئتی به نمایندگی اساتید، دانشجویان و دانش آموزان مدارس و دانشگاه های استان واسط عراق

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha