چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دانشگاه

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: دانشجو و دانشگاه، موتور پیشران بسیاری از تحولات در جامعه به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی لیالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این علم، ایمان و تعهد، عدالت طلبی و آزادی خواهی از جمله مهم ترین ویژگی های دانشجویان انقلابی به شمار می رود، اظهار داشت: دانشجو و دانشگاه حقیقتاً پیشگام و پیشران بسیاری از تحولات در جامعه است و اگر دانشجویان به وظایف ملی و انقلابی خود بر اساس راهبردهای قانون اساسی و رهنمودهای امامین انقلاب عمل کنند، شاهد تحولات چشمگیری در جامعه در راستای حل مشکلات و تسریع در خدمت رسانی به مردم خواهیم بود.

وی همچنین با بیان این که نظام اسلامی طرفدار دانشگاه پویا، زنده، با ابتکار و خلاقیت و نوآوری است، افزود: دانشگاه های ما بعد از انقلاب به لطف الهی از رشد و پویایی خوبی برخوردار بوده اند و این روند باید کماکان تداوم داشته باشد؛ البته نباید از نقاط ضعف و نقص ها غافل شد، چرا که رشد دانشجو و دانشگاه زمینه ساز رشد و تعالی جامعه است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به لزوم حساسیت و دغدغه مندی دانشجویان انقلابی نسبت به خطر نفوذ و تحریف گفت: این که رهبر معظم انقلاب بر لزوم اهتمام دانشجویان و جوانان نسبت به جهاد تبیینی تأکید فرمودند نشان دهنده اهمیت ماجراست و این که اگر نسبت به خطر تحریف حقایق و از آن سو نفوذ جریانات منتسب به دشمن غفلت و کوتاهی داشته باشیم، سیلی سختی می خوریم.

وی خاطرنشان کرد: بی شک بخش مهمی از رسالت تحقق مطالبات سکاندار حکیم انقلاب درباره رشد و توسعه علمی کشور به خصوص در زمینه اقتصاد دانش بنیان و تحقق عدالت و پیشرفت بر عهده دانشجویانی است که با تلاش و پویایی و نشاط خود باید زمینه ساز این مهم باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha