پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شیعه هیچ گاه در طول تاریخ از لحاظ کمیت و قدرت سیاسی و اجتماعی قدرت امروز را نداشته و به برکت انقلاب هیچ وقت نیز به اندازه امروز در دنیا شناخته شده و مورد تجلیل و احترام آحاد مسلمانان نبوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، پیش از ظهر امروز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) اظهار داشت: شیعه هیچ گاه در طول تاریخ از لحاظ کمیت و قدرت سیاسی و اجتماعی قدرت امروز را نداشته و به برکت انقلاب هیچ وقت نیز به اندازه امروز در دنیا شناخته شده و مورد تجلیل و احترام آحاد مسلمانان نبوده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: جامعه شیعه هیچگاه به اندازه کنونی امکاناتی در عرصه رسانه همچون مطبوعات و فضای مجازی نداشته و در نقطه مقابل جامعه شیعه هیچ وقت به اندازه امروز دشمن نداشته است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه شیعه دارای مسئولیت بسیار زیادی است، گفت: امروز جهان تشیع دوستان و دشمنان فراوانی دارد و بار بزرگی بر دوش خود می کشد که عمده آن بر عهده حوزه های علمیه است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه علما و بزرگان ما در طول تاریخ کار خود را به خوبی انجام دادند گفت: اکنون این وظیفه بر عهده شما طلاب و روحانیون است و نوشته های شما می تواند تحول شگرفی را در جهان ایجاد کند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به چند مسئولیت مهم روحانیت و طلاب اشاره کرد و گفت: امروزه نخستین مسئولیتی که متوجه طلبه و فضلا است فهم عمیق دین و دین شناسی است؛ امروز تک بعدی نمی توان به فضای جامعه نگاه کرد چون جامعه انتظارتی متفاوتی دارد، بنابراین باید به دنبال رسیدن به کمال مطلوب باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور، داشتن بینش در عرصه سیاسی و اجتماعی را از مسئولیت های مهم دانست و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب جامعه مدرسان، طلبه‌ها و بزرگان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی باید تبلیغ همه جانبه در رابطه با دین و پژوهش گسترده داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طلاب و دانشجویان از بزرگ‌ترین سرمایه‎ های کشور هستند، اظهار کرد: باید از این ظرفیت به خوبی بهره‎ گیری شود؛ طلابی که در مدارس تحصیل می کنند رسالت بزرگی بر دوش دارند که باید همزمان با رشد توسط استادان بزرگ، به مقوله تربیت نیز اهتمام جدی داشته باشند که لازمه این مهم برخورداری از درجه بالای علمی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تبلیغ همه جانبه در رابطه با دین بر اساس اخلاق مداری، پژوهش و بینش لازم را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: دانشجویان و طلاب بزرگترین سرمایه کشور هستند و باید با تلاش جدی جای بزرگان را بگیرند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار کرد: اسلام با وجود سفارش به قناعت در مسائل دنیوی، به جد قناعت در مسائل علمی مضموم و ناپسند دانسته است، از این رو علما باید همواره برای فراگیری علم در تلاش و کوشش باشند تا بتوانند نقش پیشوایی در جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha