سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خدری

حوزه/ خطیب نماز جمعه چغادک با بیان اینکه حضرت زینب(س) در قله آرامش روحی و روانی است که می‌تواند الگوی بزرگی برای دردهای روحی بشر امروز باشد گفت: شگفتی قدرت روحی و شخصیتی حضرت زینب(س) در عاشورا آشکار می‌شود که بعد از شهادت عزیزانش بسان یک قهرمان پیروز ظاهر می‌شود و شکست خورده واقعی را یزید و لشکریان پلیدش معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر و امام جمعه چغادک امروز در خطبه های نماز جمعه شهر چغادک با بیان اینکه آرامش روحی و روانی، گمشده بشر امروز است گفت: انسان امروزی برای رسیدن به آرامش روحی و رهایی از اضطراب ها و استرس‌ها و نگرانی‌های موجود، به هر چیزی چنگ می‌زند ولی چون مبانی معرفتی لازم را ندارد و نمی‌داند که قلب انسان با یاد خدا آرام می‌گیرد و نه با موارد بدلی و مصنوعی، لذا تلاش او برای رسیدن به آرامش، تأثیر چندانی ندارد بلکه بر عکس، بر ناکامی‌ها و اضطراب های او افزوده می‌شود.

وی افزود: از آن جهت که ائمه اطهار برای نیازهای مختلف انسان و جامعه بشری راهبرد و برنامه داشته‌اند، یکی از موارد الگو گیری از معصومین، در زمینه قدرت شخصیتی و سلامت روحی و روانی است.

خطیب نماز جمعه چغادک با بیان اینکه حضرت زینب(س) در قله آرامش روحی و روانی است که می‌تواند الگوی بزرگی برای دردهای روحی بشر امروز باشد گفت: شگفتی قدرت روحی و شخصیتی حضرت زینب(س) در عاشورا آشکار می‌شود که بعد از شهادت عزیزانش بسان یک قهرمان پیروز ظاهر می‌شود و شکست خورده واقعی را یزید و لشکریان پلیدش معرفی می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: تفسیر حضرت زینب(س) از کربلا، حیرت‌انگیز و اعجاب‌آور است. با وجود اینکه سوگوار شهادت برادران و فرزندانش است و به عنوان یک اسیر به مجلس دشمن برده شده است ولی فهم عمیق او از حکمت الهی و هستی‌شناسی مثبت او نمی‌گذارد که او و خاندان اباعبدالله را به عنوان شکست خورده معرفی کنند، بلکه در اوج تألمات روحی می‌گوید: «ما رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلاً» من غیر از زیبایی در کربلا چیزی ندیدم.

وی بیان داشت: حضرت زینب(س) سرشار از امید به آینده بود و برای یزید که به گمان باطل خودش پیروز شده بود، خط و نشان می‌کشید و می‌فرمود: ای یزید! هر چه کید و مکر و حیله به کار بگیری باز هم نمی‌توانی یاد و ذکر ما را از دل مردم و از دل تاریخ محو کنی و از بین ببری.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه حضرت زینب(س) یک الگوی موفق برای بشر امروز است افزود: این حضرت در شرایط بحرانی و حوادث سنگین، بهترین نگرش و تفسیر را از زندگی ارائه می‌کند که این نگرش، قدرت روحی و استحکام شخصیتی در بشر ایجاد می‌کند تا بتواند سخت‌ترین حوادث زندگی را به خوبی تحمل کند و تهدیدهای مختلف را به فرصت تبدیل کند و آسیب‌های روحی و روانی انسان امروز را به حداقل برساند.

امام جمعه چغادک، با اشاره به روز پرستار و اهمیت مسأله سلامت و درمان گفت: مسئله‌ی سلامت، از اولویت‌های مهم جوامع بشری است؛ سلامتی و امنیت نعمت‌های بزرگی هستند که انسان تا آن را از دست ندهد، قدر آن را نمی‌داند.

حجت الاسلام خدری گفت: مجموعه پزشکی و پرستاری و دستگاه‌های سلامت، تأمین کننده‌ی این نعمت بزرگ برای مردم است. نقش پرستار در این مجموعه، نقش بسیار مهم و مؤثری است. پرستاران هم به لحاظ جسمی و هم از نظر روحی، بار سنگینی بر عهده دارند، باید جامعه و مسؤولان، قدر این قشر زحمتکش را بیشتر بدانند برای حل مشکلات آنها برنامه جدی داشته باشند و امکانات لازم برای پیشبرد کار آنان را فراهم کنند.

وی بیان داشت: وضعیت بهداشت و سلامت در استان ما عمومأ و در شهر ما خصوصاً، وضعیت خوبی نیست. بیماران ما به خاطر کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و کمبود پزشک متخصص و متبحر مجبورند به استان‌های دیگر بروند که هزینه بالا و دردسرهای زیادی برای آنان و خانواده هایشان به همراه دارد. تا کی باید استان زرخیز ما لنگ تجهیزات پزشکی و امکانات بیمارستانی باشد؟! تا کی باید از کنگان و عسلویه که پایتخت انرژی کشور است، بیماران و خانواده آنها باید مجبور باشند به مرکز استان بیایند و یا به جهت ضعف امکانات استان مجبور باشند به استان دیگری بروند و رنج بکشند؟!

امام جمعه چغادک گفت: متأسفانه وضعیت بهداشت و درمان در شهر ما و در بخش ما هم اصلأ مطلوب نیست و امکانات لازم برای رسیدگی به بیماران فراهم نیست. مرکز بهداشت ما نه فضای مناسب و مطلوبی دارد، نه امکانات و تجهیزات لازم و مناسبی دارد و نه نیروی پزشکی و پرستاری به اندازه کافی دارد. مسؤولین شهر و بخش و شهرستان و استان باید فکری به حال بهداشت بخش چغادک کنند.

حجت الاسلام خدری گفت: پیگیری ها و رایزنی های متعددی در این خصوص داشته‌ایم ولی متأسفانه هنوز به نتیجه چندانی نرسیده‌ایم که امیدواریم توجه جدی مسئولین را شاهد باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha