دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه آستارا

حوزه/ مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) آستارا از برگزاری نشست بصیرتی سیاسی در این حوزه خبر داد.

حجت الاسلام جبرئیل ملکی، مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر عج) شهرستان آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در گیلان، از برگزاری نشست بصیرتی سیاسی با حضور سردار طهماسبی همرزم شهید حاج حسین همدانی و معاون سابق تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور خبر داد.

وی پیرامون اهداف برگزاری این نشست گفت: این جلسه با هدف تشریح فرآیند پنج گانه انقلاب اسلامی و همچنین الگو قرار دادن سبک زندگی شهدا برگزار شد.

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه آستارا بیان کرد: انقلاب اسلامی باید ۵ مرحله را طی کند تا به آرمان اصلی خودش برسد. مرحله اول انقلاب اسلامی: سقوط نظام شاهنشاهی و تاسیس انقلاب الهی اولین مرحله است که با روحیه انقلابی مردم ایران در سال ۵۷ نظام شاهنشاهی سقوط کرد و انقلاب اسلامی جایگزین آن شد.

مرحله دوم نظام اسلامی: ایجاد نظام اسلامی و تصویب قانون اساسی براساس آیات و روایات دومین مرحله از مراحل پنچ‌گانه است، وقتی که نظام استکبار سقوط کرد و انقلاب اسلامی جایگزین آن شد باید برای اداره کشور قانونی بر اساس اسلام نوشت که در حال حاضر از این دو مرحله عبور کرده‌ایم.

مرحله سوم دولت اسلامی: باید دولت در تمامی ابعاد خودش اسلامی باشد که به بیان صریح رهبری، ما در دولت اسلامی مانده‌ایم. قدم بعدی- که از اینها دشوارتر است- ایجاد دولت اسلامی است. دولت نه به معنای هیأت وزیران؛ یعنی مجموعه‌ی کارگزاران حکومت؛ یعنی من و شما. ما باید به معنای واقعی کلمه، در درون این نظامِ اسلامی، اسلامی شویم. این مشکلتر از مراحل قبلی است. (رهبر انقلاب ۱۳۸۰/۹/۲۱)

مرحله چهارم جامعه اسلامی: اگر دولت به معنای واقعی کلمه اسلامی شد، آن‌گاه کشور به معنای واقعی کلمه اسلامی خواهد شد؛ عدالت مستقر خواهد شد؛ تبعیض از بین خواهد رفت؛ فقر بهتدریج ریشه‌کن می‌شود؛ عزّت حقیقی برای مردم به وجود می‌آید؛ جایگاهش در روابط بین‌الملل ارتقاء پیدا می‌کند؛ این می‌شود کشور اسلامی. (رهبر انقلاب ۱۳۷۹/۹/۱۲)

مرحله پنجم تمدن اسلامی: وقتی کشور اسلامی پدید آمد، تمدن اسلامی به وجود خواهد آمد؛ آن وقت فرهنگ اسلامی فضای عمومی بشریت را فرا خواهد گرفت.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف نشست، الگو قرار دادن سیره شهدا و سبک زندگی آنان بود که الگو برداری از شهدایی همانند شهید قاسم سلیمانی و سردار همدانی در حوزه‌های مدیریت زندگی و رفتاری بسیار مهم است، آنان شهدایی هستند که برای همه ما ملموس بوده و در همین دوره زندگی می‌کردند و اگر زندگی شهدا الگویی برای ما و جامعه باشد قطعاً جامعه فرهنگ شهدا را به خودش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha