پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: برای موفقیت در خانواده تصورمان این است که مال فراوان آرامش ایجاد می کند اما باید توجه داشت در خیلی از موارد آسایش هست اما آرامش نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، در ویژه برنامه نشاط حلال، با اشاره به آیه قرآنی «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ»، اظهار داشت: هر کسی در زندگی خود گمشده ای دارد و برای زندگی و خانواده موفق باید گمشده زندگی خود را پیدا کند.

وی، با اشاره به اینکه فرمول گمشده زندگی «امنیت» و «آرامش» است، ادامه داد: در محیط خانوادگی و اجتماعی علاوه بر آسایش، آرامش نیز باشد. فرمول بعدی، فرمول ارتباط شامل ارتباط زن با شوهر، پدر با فرزند و... است، دوستی های نامشروع به دلیل گم کردن فرمول ارتباط می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به فرمول هویت و شخصیت به عنوان دیگر گمشده انسان اشاره و افزود: برخی از انسان ها دچار بحران هویت شده اند و شخصیت خود را گم کرده اند. یکی از نکات با اهمیت مسأله ازدواج است که طی سال های اخیر استقبال جوانان و فرزندآوری کاهش پیدا کرده است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مسأله اشتغال و کسب و کار یکی از مسائلی است که خانواده ها و جوانان به دنبال آن هستند، گفت: برای موفقیت در خانواده تصورمان این است که مال فراوان آرامش ایجاد می کند اما باید توجه داشت در خیلی از موارد آسایش هست اما آرامش نیست.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام انسان را به دو مسأله آرامش و آسایش توصیه می کند، افزود: برخی از ما فرمول زندگی با آرامش را گم کرده ایم و آرامش را در ماشین، خانه و شغل آنچنانی می دانیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha