چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌اللهی

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش بنیاد علوم وحیانی اسراء گفت: یکی از اهداف ما در این بنیاد آن است که اندیشه و آثار گرانسنگ حضرت آیت الله جوادی آملی را عمومی سازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌اللهی طی سخنانی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش که در سالن جلسات این بنیاد برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: به موازات تنظیم و چاپ آثار این مرجع تقلید و مفسر برجسته قرآن کریم و تدوین منظومه علمی ایشان به دنبال عمومی‌سازی اندیشه و آثار معظم له هستیم تا به این وسیله محتوای آن برای همه افراد جامعه به خصوص نسل جوان قابل فهم و درک باشد.

وی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر جلد هفتادم مجموعه تفسیر تسنیم به همت انتشارات بنیاد علوم وحیانی اسراء زیر چاپ است، افزود: ان شاءالله ظرف یکی دو سال آینده فعالیت های علمی و پژوهشی مربوط به این تفسیر به پایان می رسد و پیش بینی می کنیم حداکثر تا ابتدای سال ۱۴۰۲ جلد هشتادم نیز آماده چاپ شود.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: ما در این بنیاد، ۱۱ رشته تخصصی داریم و تلاش می‌شود که این ها به‌صورت پژوهش محور باشد، ضمن آن که حدود ۱۱۵ استاد و پژوهشگر در این بنیاد مشغول به فعالیت هستند.

وی یادآور شد: در مراکز حوزوی دکتری پژوهش محور نداریم و رشته‌های آموزشی حوزه همواره آموزش محور است و لذا ما برای ۳ رشته درخواست دکتری پژوهش محور کرده‌ایم تا دانش‌آموختگان با محوریت امر پژوهش، آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

سید عباس موسوی تبار، معاون رسانه این بنیاد نیز با اشاره به اهمیت و سودمندی فوق العاده پژوهش در دنیای امروز و به خصوص در راستای تولید علم گفت: در عرصه پژوهش، سرمایه‌گذاری عالمانه و هدفمند می‌تواند بسیار پرسود باشد، به شرط آن که مبتنی بر مسایل و نیازهای روز جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر پژوهشی باید منجر به جریان سازی و آگاهی‌بخشی شود و این امر به کمک رسانه امکان‌پذیر است، چرا که پژوهش بدون رسانه به هدف مورد نظر نمی رسد.

وحید احمدی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیاد اسراء نیز در این نشست با اشاره به حضور ۱۰۰ پژوهشگر در این بنیاد گفت: ۱۰۷ پروژه پژوهشی در این بنیاد انجام‌شده که خروجی و محصول برخی از آن‌ها تا پایان امسال رونمایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha