دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ث

حوزه نماینده ولی فقیه در کاشان از مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ پس از بازدید از قسمت های مختلف مدرسه علمیه تاریخی امام خمینی (ره) کاشان با حضور در جمع مدیر، اساتید و طلاب این مدرسه به ایراد سخنرانی پرداخت .

در این بازدید، حجت الاسلام نظاره مدیر مدرسه، گزارشی از فعالیت های آموزشی و علمی را ارائه کرد.

مسجد و مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کاشان یکی از زیباترین بناهای اسلامی ایران است که با قدمتی بیش از ۲۰۰سال در این شهرستان چشم نوازی می‌کند.

این مدرسه را میرزا ابوالقاسم اصفهانی حاکم کاشان به دستور فتحعلی شاه قاجار از سال ۱۲۲۱تا سال۱۲۲۹ ساخته و دارای گنبد آجری با ارتفاع ۲۷متر و ماذنه های زیبایی است.

این مسجد و مدرسه همچنین صحن‌ و سرایی به مساحت دوهزار مترمربع و ۵۲حجره‌ و دو تالار بزرگ‌ برای‌ تدریس‌ و محل‌ اجتماع‌ و مباحثه‌ طلاب‌ است‌.

مدرسه علمیه امام خمینی(ره) همچنین بیش از ۱۲۰۰رقبه موقوفات دارد. در گذشته این مدرسه به نام مدرسه سلطانی یا شاه شناخته می‌شد و در زمان پهلوی متأسفانه به جای تربیت طلاب و ترویج علوم دینی، به عنوان مکانی برای خوشگذرانی حکام و مسئولان مورد استفاده قرار می گرفت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نام مدرسه به مدرسه امام خمینی(ره) تغییر یافت و دوباره به مکانی برای تربیت طلاب علوم دینی تبدیل شد.

انتهای پیام

بازدید آیت الله سلیمانی از مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کاشان + عکس

بازدید آیت الله سلیمانی از مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کاشان + عکس

بازدید آیت الله سلیمانی از مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کاشان + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha