سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ نشست مدیران و معاونین پژوهشی واحدهای آموزشی حوزه علمیه قم

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که نزدیک به ۱۰۰ پروژه مورد نیاز نظام دارد اجرا می‌شود،‌ تصریح کرد:  در فقه معاصر که ناظر به آن نیازها است، کارهایی انجام شده است، در ‌نیازسنجی که از دوره‌های قبل شروع شده، کارها ‌ادامه دارد و عینی‌تر به واقعیت‌های خارجی متصل می‌َشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست مدیران و معاونان پژوهش واحدهای آموزشی حوزه علمیه قم، با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برگزار شد.

بر اساس این گزارش: آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه با تبریک هفته پژوهش و بزرگداشت پژوهشگران گفت: دغدغه‌های شما دغدغه‌های درستی است و حتماً دنبال و پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به نکات یکی از مدیران درباره پاسخ به سوالات نظام اسلامی افزود: در بحث اتصال خروجی‌های حوزه با نظام از نظر نیروی انسانی طرح آمایش با بیش از ۴۰ محور شروع شده و ادامه دارد.

آیت‌الله اعرافی تأکید کرد: در بخش تولید اندیشه حوزه و اتصالش با نیازهای نظام ده‌ها اقدام بزرگ آغاز شده از زیرساخت‌ها تا خروجی، نمونه آن در سند، الگو و ... به صورت بالفعل دارد و در اسناد، خودش را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که نزدیک به ۱۰۰ پروژه مورد نیاز نظام دارد اجرا می‌شود،‌ تصریح کرد: در فقه معاصر که ناظر به آن نیازها است، کارهایی انجام شده است، در ‌نیازسنجی که از دوره‌های قبل شروع شده، کارها ‌ادامه دارد و عینی‌تر به واقعیت‌های خارجی متصل می‌َشود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به طرح جامع پژوهش بیان کرد: اجرای کامل برنامه جامع پژوهش برای طلاب سطح دو و سه مورد تأکید است و در صورت توافق میان معاونت آموزش و پژوهش به صورت آزمایشی اجرا شود تا مراحل تصویب آن در شورای عالی طی شود.

شایان ذکر است: مدیر حوزه‌های علمیه در اقدامی قابل تقدیر و تأمل، در این نشست وقت خود را به مدیران و معاونان پژوهشی دادند تا نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های خود را مطرح کنند و در این نشست بیشتر شنونده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha