جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت‌الاسلام سید جواد حسینی خواه

حوزه/ معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار گفت: ۳۵۰ عنوان کتاب در مرکز به چاپ رسیده است و همچنین ۱۴ درس‌نامه در این مرکز به چاپ رسیده است که از سایر برنامه‌های این مرکز بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی خواه پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار طی سخنانی اظهار داشت: هفته پژوهش فرصتی است برای معرفی فعالیت‌های پژوهشی است تا دستاوردهای یک‌ساله مراکز علمی و پژوهشی در معرض مخاطبان قرار بگیرد.

وی به فعالیت‌های مرکز فقهی ائمه اطهار اشاره کرد و بیان داشت: این مرکز نهادی است علمی و حوزوی که دارای کارکردهای اجتهادی است و توانسته در زمینه‌های پژوهشی هم گام‌های اساسی بردارند.

حجت‌الاسلام حسینی خواه با بیان این که معاونت پژوهش در سال ۸۹ در ساختار مرکز فقهی ائمه اطهار ایجاد شد، تصریح کرد: هفت گروه علمی‌پژوهشی در موضوعاتی از قبیل فقه اقتصادی، فقه ارتباطات، رسانه و هنر، فقه پزشکی، فقه سیاست و حکومت، فقه اجتماعی فعالیت دارند.

وی به دستاوردهای پژوهشی اشاره کرد و بیان داشت: تولیدات پژوهشی در قالب طرح است که تاکنون ۹۰ طرح تألیف شده است که در این میان آیات فقه پزشکی، تغییر جنسیت، مبانی استفتائات حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی برخی از این طرح‌ها بوده است.

گروه علمی‌پژوهشی تاکید کرد: علاوه بر این مرکز دارای دو نشریه تخصصی است که در طی این سال‌ها به چاپ می‌رسد.

وی همکاری با سایر نهادها و ارگان‌ها در زمینه‌های علمی را موردتوجه قرارداد و افزود: بحث بانک خون‌بند ناف، بررسی فقهی عقد بیمه، بحث نمایش آلات موسیقی در صداوسیما از جمله مواردی است که با همکاری مرکز با سایر دستگاه‌ها در حال انجام است.

حجت‌الاسلام حسینی خواه بیان داشت: ۳۵۰ عنوان کتاب در مرکز به چاپ رسیده است و همچنین ۱۴ درس‌نامه در این مرکز به چاپ رسیده است که از سایر برنامه‌های این مرکز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۴۳ مقاله در همایش اندیشه‌های قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی دریافت شد که مقاله‌های منتخب به چاپ رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha