یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تتا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: امام علی علیه السلام بیان می فرماید احدی در این عالم وجود ندارد که با قرآن باشد و در او فقر باشد، لذا کسی که قرآن را یاد بگیرد و بدان عمل کند بی نیاز خواهد شد. افراد دور مانده از این کتاب در فقر مطلق هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در چهارمین جشنواره مسابقات استانی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان غربی که در سالن همایش مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، با بیان این که خداوند قرآن را برای خارج کردن انسان از ظلمت نازل کرده است، اظهار داشت: خداوند در خطاب به رسول خدا بیان میکند، که ما قرآن را برای شما نازل کردیم تا بشر را با اذن الهی از ظلمت خارج کرده و به سوی نور هدایت کنی و پروردگار متعال در قرآن کریم پیامبر را به «سراج منیر» یاد می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه پیامبر(ص) نور ایمان و قرآن را در جامعه منتشر کردند، افزود: هر کس با قرآن انس بگیرد نور خواهد گرفت. روز قیامت که همه ستاره ها خاموش و خورشید تیره و تار خواهد شد و تنها چیزی که موجب هدایت انسان خواهد می شود، نوری است که انسان از این دنیا با خود برده است.

وی اظهار کرد: امام علی علیه السلام در نهج البلاغه در مورد قرآن بیان می کنند که این کتاب الهی آن گفتگو کننده ای است که دروغ نمی گوید و هر چه بیان می کند راست و درست است و هر کس با قرآن مجالست کند عیب هایش برطرف و هدایتش افزایش خواهد یافت و قدرت دیدش بیشتر می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: امام علی علیه السلام بیان می فرماید احدی در این عالم وجود ندارد که با قرآن باشد و در او فقر باشد، لذا کسی که قرآن را یاد بگیرد و بدان عمل کند بی نیاز خواهد شد. افراد دور مانده از این کتاب در فقر مطلق هستند.

وی اظهار کرد: بهترین عمل و تلاش و فعالیت برای ما به عنوان طلاب واجب و لازم است با قرآن مجالست داشته باشیم و مردم را با این کتاب الهی آشنا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی اضافه کرد: برخی افراد مدت طولانی سخنرانی می کنند، اما در آنها خبری از قرآن و روایات نیست و ما طلاب باید با تسلط روایات و آیات کتاب الهی، نور آن را به جامعه تسری دهیم و تامل و تدبر با قرآن مهم ترین وظیفه ماست.

وی گفت: اگر افت و خیز و نشست و برخاست ما با قرآن در جان و روح اثر نکند، معلوم می شود این نوع مجالست بدون فایده بوده است و انسان های زیادی بودند که در اثر همراهی با قرآن روحشان عروج کرده است. مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب تحفة الاحباب از فضیل بن عیاض به عنوان کسی که در اثر شنیدن آیات قرآن متحول شده و دست از دزدی و گناه برداشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 0
    سایت حوزه چرا در باره افزایش نجومی حقوق معلمان سکوت کرده اید چرا از فضای گلخانه ای بیرون نمی آیید 80 درصد خبرهای شما ربطی به سایت حوزه ندارد