یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / کرسی آزاد اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه در دارالشفاء

حوزه/ هرچقدر نسبت به برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی مورد تأکید مقام معظم رهبری همت کنیم، به همان اندازه در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه قرار گرفته‌ایم و این وحدت بهم نزدیکتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام قرص‌پام، دبیرعلمی کرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی وحدت حوزه و دانشگاه، شامگاه چهارشنبه در نشستی که به مناسبت ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، اظهارکرد: یکی از محورهای اساسی در اندیشه و خط مشی علمی حضرت امام خمینی(ره) تأکید ایشان بر وحدت همه اقشار، به خصوص حوزه و دانشگاه بود.

وی افزود: از این رو به خلاف تصور دشمنان در مکتب نظری و عملی امام(ره) وحدت، یک تاکتیک یا ابزار مصلحتی و مقطعی برای پیشبرد اهداف و مقاصد سیاسی انقلاب اسلامی نبود، بلکه تداوم وحدت، به عنوان پایه های نهضت مبارزاتی ایشان به شمار می رفت.

استاد حوزه علمیه افزود: حضرت امام(ره) به خوبی می دانستند که اگر روحانیت معظم نتوانند فهم خود از اسلام را با مقتضیات زمان پیوند داده و با کاروان عظیم دانش بشری، که محمل و مجرای کنونی آن بیشتر دانشگاهیان کشور هستند، ارتباط همدلانه و منطقی داشته باشند، اعتقاد و ایمان نسل آینده را با مخاطره جدی روبرو خواهند ساخت و رسالت خود را ناتمام و عقیم خواهند گذاشت.

وی گفت: امام خمینی(ره) حوزه و دانشگاه را مغز متفکر و نیروی محرکه جامعه می دانستند، که آماج توطئه ها و تفرقه افکنی های دشمنان قرار دارند، و همواره لزوم هوشیاری و تهذیب در این دو قشر را مورد توجه قرار داده‌اند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: امروز نسل سوم حوزه و دانشگاه باید گام بعدی را در نهادینه کردن ارزشهای انقلاب و تکمیل این پروژه بردارند و ایده وحدت حوزه و دانشگاه بستگی به نوع برنامه‌ریزی و نحوه اجرای آنها دارد.

دبیرعلمی کرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی وحدت حوزه ودانشگاه بیان داشت: ما امروزه به تلقی جدیدی از وحدت حوزه و دانشگاه نیازمندیم که از یک طرف امکان تحقق خارجی آن وجود داشته باشد و از طرف دیگر بتواند به نیازهای جامعه اسلامی در تمامی ابعاد فرهنگی، ‌اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، دینی و علمی و… پاسخ مناسب دهد.

وی گفت: لذا، هرچقدر نسبت به برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی مورد تأکید مقام معظم رهبری همت کنیم، به همان اندازه در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه قرار گرفته‌ایم و این وحدت بهم نزدیکتر می‌شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha