پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاج علی اکبری

حوزه/ نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران، ۲۶آذرماه در مصلی امام‌خمینی(ره) به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری و با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران، ۲۶آذرماه در مصلای امام‌خمینی(ره) به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری و با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. طبق روال، ساعت ۱۰صبح درب‌های مصلا به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت ۱۰ و ۴۵دقیقه آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی نوری، سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه با اشاره به ۲۷ آذرماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: به همین منظور در نمازجمعه این هفته تهران از صحبت‌های حجت‌الاسلام و المسلمین سعدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از روضه‌خوانی و ذکر توسل مداح اهل بیت حاج مهدی سماواتی نیز بهره‌مند می‌شویم. همچنین موکب پذیرایی ویژه عزاداران توسط بانیان فاطمیه تدارک دیده شده و گروه‌های مدح‌خوانی و مرثیه‌خوانی بین راهی نیز در محوطه نمازجمعه تهران در مصلی امام خمینی(ره) حضور دارند.

نوری ادامه داد: نمازگزاران می‌توانند برای حضور در نمازجمعه از درب شمالی مصلا (ایستگاه مترو مصلا)، از درب جنوبی خیابان شهید بهشتی (ایستگاه مترو شهید بهشتی) و درب شرقی خیابان قنبرزاده تردد کنند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه عنوان کرد: در نمازجمعه این هفته تهران میزبان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان خواهیم بود و حدود ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر در بخش شرقی مصلا به فعالیت‌ها و برنامه‌های تشکیلاتی خود می‌پردازند.

وی افزود: بخش شرقی مصلا به عنوان یک سالن چندمنظوره برای فعالیت‌های جنبی تدارک دیده شده که قبل از شروع خطبه‌ها تشکل‌ها، مجموعه‌ها، نهادها و سازمان‌های فرهنگی می‌توانند برنامه‌های خود را برای مخاطبین خاص خودشان اجرا کنند و در زمان خطبه و اذان به نمازجمعه ملحق شوند و بابت ایجاد این امکان ارزشمند از مسئولان مصلای امام خمینی(ره) تقدیر و تشکر

نوری با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در نمازجمعه تهران گفت: طبق روال هفته‌های گذشته فرهنگسرای منتظر در بخش خواهران و برادران با سلسله محتواها و فعالیت‌های گوناگون در حوزه کتاب، پادکست، کلیپ‌های تصویری، مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی میزبان نمازگزاران است و همچنین مهد آدینه نیز برای ارائه خدمات به خانواده‌های نمازگزار در مصلا برقرار خواهد بود.

گفتنی است نمازجمعه این هفته تهران به صورت زنده و تصویری از «هیئت آنلاین» همراه با پوشش جایگاه نماز و فعالیت‌های جانبی در محوطه، پخش خواهد شد و همزمان، از رادیو قرآن، رادیو معارف و رادیو تهران به صورت زنده پخش می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha