سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید رضا عاملی

حوزه/ دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:در پیوست این احکام تاکید رهبر معظم انقلاب بیشتر بر حوزه فرهنگ است و آن نیز بخاطر عقب افتادگی در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید سعیدرضا عاملی در مراسم اختتامیه دومین همایش مجازی علوم انسانی- اسلامی پژوهش و فناوری مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی- اسلامی که با همکاری معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، به تشریح برخی از محورهای مهم پیوست جدید احکام اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: در پیوست این احکام تاکید رهبر معظم انقلاب بیشتر بر حوزه فرهنگ است و آن نیز بخاطر عقب افتادگی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه همچنین در پیوست احکام اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی رهبرمعظم انقلاب بر انجام کار قرارگاهی تاکید کرده اند، تصریح کرد: اگر چه این مهم برای نخستین بار نیست، اما در این حکم الزامی ایجاد شده تا فعالیت ها به صورت قرارگاهی دنبال شود.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در متن و احکام جدید همچنین بر نگاه نو، ارتقاء نگاه و بازسازی و تحول و نگاه ویژه،همه جانبه و اساسی به آموزش و پرورش به عنوان پایگاه تعلیم و تربیت نسل جوان تاکید شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: از پیوست های دیگر در این حکم توجه به فضای مجازی است که در این حکم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی این ماموریت را داده اند که در حوزه سواد مجازی و آسیب های فضای مجازی با همکاری شورای عالی فضای مجازی برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین در پیوست احکام اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تشکیل کارگروهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای اجرای وظایف، اهداف و اولویت ها، ساختار حقوقی شورای عالی و طراحی نظام قرارگاهی و ضمانت اجرایی مصوبات تاکید شده تا به نوعی جایگاه شورای عالی فرهنگی و رابطه آن با قوای سه گانه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی فضای مجازی و ضمانت اجرایی برای مصوبات انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تاکید کرد: در دور جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی چرخش های تحولی استخراج شده و در این زمینه نیز پیشنهادهای تخصصی گروه های نخبه فرهنگی و اجتماعی و بخش های مختلف از جمله شورای عالی تخصصی حوزوی، نخبگان علوم انسانی و اسلامی با محوریت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گرفته شده که به زودی جمع بندی می شود.

وی همچنین در سخنان خود از تمام گروه ها و نخبگان دانشگاهی در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی درخواست کرد هرگونه پیشنهاد خود در مورد جایگاه، ضمانت اجرایی و وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی با رویکرد قرارگاهی و واکنش سریع به مسائل اجتماعی به به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از همکاری های رئیس پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی دفتر تبلیغات در برگزاری همایش علوم انسانی – اسلامی، پژوهش و فناوری قدردانی و خواستار ارائه نتایج نشست های علمی و کرسی های ترویجی برگزار شده توسط دبیرخانه مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی- اسلامی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha