سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مجتهد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر ضرورت معرفی علما و بزرگان به نسل جوان، گفت: مقابله با وابستگان رزِم منحوس پهلوی از جمله خدمات مهم آیت الله سید جمال الدین رضوی بربرودی(ره) به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز در مراسم بزرگداشت آیت اله سید جمال الدین رضوی بربرودی(ره) از عالمان و مفاخر حوزه های علمیه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز برگزار شد، با اشاره به اینکه سفر اخیر رئیس جمهور و برخی وزرا به استان لرستان امیدوار کننده بود، گفت: امیدواریم با همت مسئولان و تلاش های جهادی مصوبات این سفر یکی پس از دیگری اجرایی شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات ایران اسلامی و مردم باید از نیروهای متخصص و جهادی در همه عرصه ها بهره گرفت، افزود: باید با استفاده از نیروهای جوان و تازه نفس در راستای اعتلای روز افزون میهن اسلامی و لرستان قدم برداریم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب باید همت انقلابی و جهادی صورت گیرد، گفت: باید جلوی پارتی بازی در استخدام ها، رانت خواری و تبعیض ها در کشور گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه آیت الله سید جمال الدین رضوی بربرودی(ره) بسیار مومن، باخلاص و مهذب بودند، خاطر نشان کرد: آن عالم ربانی با طی کردن مدارج فقهی و علمی و تلاش و پشتکار توانست در بین مردم به عنوان عالمی مردمی و صبور بدرخشد.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در زمان تحصیل آن عالم بزرگوار در بدترین شرایط حکومتی بودند، گفت: تصمیم گیری های مهم در کنار فعالیت های تبلیغی، فرهنگی و سیاسی و مقابله با وابستگان رژیم منحوس پهلوی از جمله خدمات آیت الله بربرودی(ره) بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه روحانیت همواره پشتوانه و پناهگامه مردم ولایت مدار بوده است، ادامه داد: لرستان مهد فرهیختگان و فرزانگان نامی است و سابقه کهن شهرستان الیگودرز و حومه در این عرصه گواه این ادعا است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان با بیان اینکه سیره زندگانی علمای بزرگ و وارسته می تواند در مسیر کمال زندگی انسان موثر باشد، گفت: باید عالمان و بزرگان دین و فرهنگ به مردم بویژه نسل جوان معرفی شوند.

پوی ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha