پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یمن

حوزه/ "سلیم المنتصر "فعال سیاسی یمن طی یادداشتی نوشت: در زمانی که تمام سفرای جهان، یمن بزرگ را ترک کردند، جمهوری اسلامی و سفیرِ شهید بزرگوار ماندن در کنار مردم یمن را انتخاب کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، شهید "حسن ایرلو" از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی در شرایطی که بسیاری از کشورهای جهان نمایندگان و سفرای خود را از یمن خارج کرده بودند در کنار مردم یمن ایستاد و به این کشور محاصره شده سفر کرد. از همان روزهای آغازین اعزام نماینده سیاسی ایران به یمن رسانه های وابسته سعودی و آمریکایی سعی در کمرنگ جلوه دادن حضور نماینده ایران در یمن داشتند. اما برخلاف ادعای آنها از زمان حضور این سفیر مجاهد ائتلاف سعودی جرات حمله به فرودگاه صنعا را نداشت.

این شهید بر اساس گفته منابع رسمی در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیر هنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نامناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری چند روز پیش به شهادت رسید.

برخی رسانه‌های غربی پیش از این مدعی شدند که اختلافاتی بین جنبش انصارالله یمن و ایران به وجود آمده و به دلیل این اختلافات سفیر ایران در یمن قصد خروج از این کشور را دارد حال آنکه محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پیامی در توئیتر نوشت: تفاهمی میان ایران و عربستان از طریق بغداد درباره انتقال سفیر ایران در صنعا توسط هواپیمای عراقی صورت گرفت و این اقدام به دلیل وضعیت سلامتی سفیر ایران بوده است. وی تاکید کرد که اخبار و گمانه‌ زنی‌های منتشر شده در رسانه‌ها کذب بوده و واقعیت ندارد. همچنین در شبکه های مجازی شبهه ترور بیولوژیک شهید ایرلو نیز مورد گمانه زنی تعدادی از رسانه ها قرار گرفته است.

در همین راستا "سلیم المنتصر " فعال سیاسی یمن یادداشت اختصاصی برای خبرگزاری حوزه نوشته است که ترجمه آن به شرح ذیل است:

سفیرِ مجاهد شهید حسن ایرلو یک شخصیت معمولی نبود بلکه یک دیپلمات کار کشته و حرفه ای و مجاهدی بزرگ بود. جمهوری اسلامی و کل محور مقاومت با شهادت او شخصیت برجسته ای را از دست دادند که همتایانش در جهان معاصر ما کم نظیر هستند در زمانی که تمام سفرای جهان یمن بزرگ را ترک کردند، جمهوری اسلامی و سفیر شهید بزرگوار، ماندن در کنار مردم یمن را انتخاب کردند.

نماینده جمهوری اسلامی در یمن بهترین نماینده در صحنه قهرمانی و انسانی بود که تمام جهان مادی امروز را به خود خیره کرده است، دنیایی که روابط آن بر مبنای منافع و منفعت است، در حالی که روابط جمهوری اسلامی مبتنی بر اصول و ارزش‌هاست. جمهوری اسلامی و سفیر شهیدش ماندن در کنار مردم یمن، دلجویی و همراهی با آنها را زیر بمباران و محاصره و درد و شادی و پیروزیشان در تمام سطوح تا حد ممکن را انتخاب کردند.

شهید حسن ایرلو در صنعا در کنار ملت یمن ایستادگی کرد تا این که بیمار شد و به مقام جوار الهی و شهادت رسید. او همانطور که شهیدِ جمهوری اسلامی است شهیدِ یمن نیز هست و چگونه نباشد در حالی که او خدمت به مردم یمن و هر چه می توانست برای ملت مظلوم یمن انجام دهد را در راس کار خود قرار داده بود و در این شرایط به بیماری مبتلا شد و همین بس که ورود او به یمن خشم دشمنان و نیروهای تاریک و ظالم جهان را برانگیخت و محاصره و ممنوعیت و انزوای تحمیل شده بر یمن را شکست.

همچنین این یک شوک برای ائتلاف متجاوزسعودی و آمریکایی و حامیان و مدافعان آنها بود، بنابراین رسانه ها و شیپورهای تبلیغاتیشان سعی کردند از اهمیت ورود و نمایندگی رسمی جمهوری اسلامی به یمن بکاهند و این دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی را کمرنگ جلوه دهند، در حالی که از زمان ورود این نماینده به صنعا تا زمان خروج ایشان جرات بمباران فرودگاه صنعا را نداشتند.

این اقدام گواه این است که ائتلاف متجاوز سعودی، آمریکایی، صهیونیستی برای این مجاهد بزرگ حساب زیادی باز کرده بودند و امروز پس از رسیدن وی به مقام شهادت در راه حق و دفاع از مستضعفان، آن شیپورهای تبلیغاتی برای انتشار شایعات بی ارزش و بی اساس درباره علت اصلی شهادت ایشان به میدان بازگشتند.

مصیبت وارده را به ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) و به همه مردم ایران و محور مقاومت تسلیت عرض می نماییم و تا زمانی که خون در رگ های ملت یمن جاری است آنها از یاد نخواهند برد که جمهوری اسلامی چه اقدام ارزشمندی و چه شخصیت گرانبهایی را به ملت یمن تقدیم کرد. این شهید طبق وعده الهی که خداوند از آن هرگز تخلف نمی کند با کسانی خواهد بود که خداوند به آنها نعمت داده و همنشین انبیا و صدیقین و شهدا و صالحین هست و چه خوب همنشینانی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha