دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید نوراله افشار

حوزه/امام جمعه چرام، نهم دی را، روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت‌مداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عمل به‌هنگام مردم ایران اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: نهم دی، روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت‌مداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عمل به‌هنگام مردم ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: یوم‌اللهی که ملت ایران در این روز تحت عنایات الهی و هدایت‌های ائمه اطهار علیهم السلام، خصوصاً حضرت امام حسین (ع) بزرگ‌ترین توطئه خارجی و فتنه داخلی علیه انقلاب اسلامی و نظام ولایی را درهم شکست و توطئه گران خارجی و فتنه گران داخلی همسو با بیگانگان را ناکام ساخت.

حجت‌الاسلام افشار با بیان اینکه ‌راهپیمایی روز ۹ دی را، کارشناسان و تحلیل‌گران انقلاب اسلامی و مسائل ایران، یکی از باشکوه‌ترین تجمعات در تاریخ انقلاب اسلامی ارزیابی کرده‌اند، گفت: راه پیمایی ۹ دی ویژگی‌ها و مختصاتی دارد که این حضور مردمی را از سایر حضورها متمایز می‌سازد، تمایزاتی چون اولا حضور خودجوش، فراگیر و سراسری در کل کشور بود، دوما مردم به‌صورت صریح و قاطع، از فتنه‌گران، آشوب‌گران و حرمت‌شکنان اعلام برائت کرده و با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام و شهیدان و مقام معظم رهبری تجدید میثاق نمودند.

وی ادامه داد: آثار و پیامدهای حماسه نهم دی، به‌گونه‌ای بود که امکان هر نوع تحرکی را از دشمنان، جریان ضدانقلاب، آشوبگران و فتنه گران سلب کرد.

افشار با بیان اینکه رزمایش بزرگ پیامبر اعظم در سه استان جنوبی برگزار شد و این رزمایش اهدافی داشته و دارد، عنوان کرد: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها براین باور سست هستند که؛ یک حمله محدود علیه تاسیسات هسته‌ای ایران امکان دارد از سوی تهران بی‌پاسخ بماند یا پاسخی محدود در پی داشته باشد.

افشار افزود: پاسخ سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا اما چیز دیگری است وی در این باره گفت: «درصورت عملی شدن تهدید حمله به‌ایران در هر سطحی، تهران بلافاصله تمامی زیرساخت‌های نظامی متحدان آمریکا را که در این اقدام به‌نوعی سهیم بوده‌اند، در هم می‌کوبد.»

وی ادامه داد: انتخاب سواحل جنوبی خلیج‌فارس و درگیر شدن سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان در رزمایش که شامل اقدامات تهاجمی می‌شود، امید بستن اعراب حاشیه جنوبی خلیج‌فارس برای اتکا به ‌رژیم‌صهیونیستی را برای موازنه ‌بخشی در برابر ایران نقش بر آب می‌سازد.

وی اضافه کرد: تهدیدات متقابل ایران که نشان می‌دهد درصورت اقدام نظامی، تهران جغرافیای وسیعی را به‌عنوان هدف، مورد حمله قرار می‌دهد، با برعکس‌سازی نتایج تهدیدات رژیم‌صهیونیستی به‌آمریکا می‌فهماند قادر به‌امتیازگیری از ایران به‌ وسیله صهیونیست‌ها نیست.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha