جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بحرین

حوزه/ به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی از کتاب جدیدی با عنوان "سرود شهادت" نوشته محمد سرحان، زندانی بحرینی رونمایی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، انتشارات الوفاء وابسته به جریان الوفاء اسلامی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از کتاب جدیدی با عنوان "سرود شهادت" طی مراسمی در روستای نویدرات رونمایی کرد.

بر اساس این گزارش و به نقل از یک فعال سیاسی بحرینی، این کتاب توسط استاد "محمد سرحان" از داخل زندان نوشته شده و شامل شرح وصیت نامه سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی است.

در این مراسم که به همین مناسبت برگزار شده بود، ده‌ها نسخه چاپی از این کتاب در روستای نویدرات توزیع شد.

گفتنی است، این کتاب هشتمین کتاب انتشارات الوفاء است که از داخل زندان‌های بحرین نوشته شده و دومین کتاب استاد "محمد سرحان" پس از انتشار کتاب «بر آستان حسین» است که ماه اکتبر منتشر شد.

استاد "محمد سرحان"، ساکن روستای نویدرات، از رهبران جریان وفای اسلامی و از فعالان اجتماعی شناخته شده و دارای مدرک جغرافیا-برنامه‌ریزی از دانشگاه قطر است و مدرس کارشناس ارشد مطالعات اجتماعی از سال ۱۹۹۷ تا زمان بازداشتش در سال ۲۰۱۳ بود و تا کنون در بازداشت است.

سخنرانی ضبط شده نویسنده کتاب از داخل زندان در مراسم رونمایی از کتاب:

" محمد سرحان" نویسنده کتاب سرود شهادت در این مراسم از طریق سخنرانی ضبط شده‌ای از داخل زندان‌های بحرین که در مراسم رونمایی پخش شد به سخنرانی پرداخت.

متن این سخنرانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والحمد لله رب العالمین وصل یا رب علی سیدنا ونبینا محمد وآل بیته الطیبین الطاهرین

خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا ۗ وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ.

سردار بزرگ اسلام الگوی نابی است که مکتب کربلا را به ما داد تا در صداقت، بخشش، نوع دوستی، تواضع، شجاعت، جهاد و وفاداری مطلق به اسلام اصیل محمدی حجتی بر ما باشد. مکتب بزرگ و راه و روش شریفی که در این دنیا نظیری ندارد، مگر کسی که جانش را با عزت اسلام و با تاسی بر پیشوایان جهان، محمد و آل محمد عجین کند. و سزاوار نیست که امثال حاج قاسم در ازای آنچه که در راه خدا تقدیم کردند جز مدال عظیم شهادت نصیبشان شود.

او با اخلاص خود شایسته زندگی جاودان و ابدی در جوار پیامبران و صدیقین شد و چگونه لایق این حیات نباشد در حالی که او از کسانی بود که تمام وجود خود را وطن الهی کرده و در مسیر عارفانی حرکت می‌کرد که با توشه تقوا و جهاد سفر عشق الهی را کوتاه کرده بود و پیش از رحلت به سوی خدا حرکت کرد و قبل از شهادت شهید بود و سزاوار شهادت شد و به آن رسید و روحش با نفسی مطمئنه به ملکوت اعلی عروج کرد.

ما به احترام این شهید که سرباز وفادار در قافله امام زمان و صاحب العصر و نایب بر حق صاحب العصر امام خامنه ای بود، و به احترام آن کوه بزرگی که طوفان آن را تکان نمی‌داد و پیام‌های خدا را می‌رساند و جز از خدا نمی‌ترسید و سرزنش سرزنش کنندگان و شیپورهای خائنان و نیرنگ‌های منافقان در او تأثیری نداشت، ایستاده ایم او با تمام دردها و مجروحیت‌ها، در این راه پله‌های کمال را طی کرد و وصیت نامه جاودان او بیان واقعی حقیقت اوست که نشانه‌های لطیفی دارد که در راه جهاد، رهروان را در این عالم تاریکی به سر منزل مقصود رهنمون می‌سازد.

من در آستانه سالگرد شهادت پر افتخار و پیروزمندانه سردار شهید قاسم سلیمانی این کار را متواضعانه تقدیم روح پرفتوحش در عالم ملکوت و مقام والای امام خامنه ای (روحی فداه) می‌کنم.

والحمدلله رب العالمین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha