یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید علی اصغر سماواتی

حوزه/ دبیر برگزاری مراسم یادواره شهدای دانش آموز شهر همدان از برگزاری پنجمین یادواره با محوریت شهید علی اصغر سماواتی خبر داد.

علیرضا زنگنه دبیر برگزاری مراسم یادواره شهدای دانش آموز شهر همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به برگزاری پنجمین یادواره شهدای دانش آموز شهر همدان با محوریت شهید علی اصغر سماواتی، اظهار داشت: کانون نخبگان آفتابگردان برای پنجمین سال متوالی در طول هشت سال فعالیت خود، امسال نیز با برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، در صدد آشنا کردن نسل جوان با رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدا است.

وی با بیان اینکه این مراسم هر سال با محوریت یک شهید نوجوان برگزار می‌شود، گفت: شهید حسین سپهر، شهید علی رشیدی، شهیدان مسعود و هاشم رستمی، شهید نبی الله بهرامی، شهید مجید بادامی و شهید محمود وهابی شهدای بزرگواری بودند که در سال‌های گذشته تلاش کردیم تا نوجوانان و جوانان با آنها آشنا شوند.

دبیر برگزاری مراسم یادواره شهدای دانش آموز شهر همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی اصغر سماواتی، شهید شاخص دانش آموز مراسم امسال، یادآور شد: شهید جاوید الاثر علی اصغر سماواتی، از هنرمندان همدانی بود که در عرصه مداحی، نقاشی، عکاسی و خطاطی در دوران تحصیل به هنرنمایی مشغول بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سماواتی سال ۱۳۷۰ در خاک عراق و در نبرد با منافقین به شهادت رسید و تا کنون پیکر پاکش مفقود مانده است، خاطر نشان کرد: تفاوت این مراسم با دیگر مراسم‌های یادواره شهدا در تلاش‌های چند ماه تیم اجرایی به جهت جمع آوری خاطرات برای چاپ کتاب و تولید مستند در خصوص این شهید است.

زنگنه تصریح کرد: این یادواره تنها به دو شب برگزاری آن ختم نمی‌شود و تلاش کرده‌ایم تا با کاری ماندگار، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "شهدا ستارگان درخشان تاریخ امروز و فردای ما هستند"، تمامی ابعاد زندگی این شهید عزیز را به عنوان چراغ راهی برای نسل‌های بعدی معرفی و تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری مراسم، یکشنبه و دوشنبه ۵ و ۶ دی ماه از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع همدان خواهد بود، گفت: حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر و حجت الاسلام دیانی و حاج مجتبی روشن روان و حاج امیر عباسی به عنوان سخنرانان و مداحان این برنامه به سخنرانی و مدیحه سرایی خواهند پرداخت.

دبیر برگزاری مراسم یادواره شهدای دانش آموز شهر همدان ادامه داد: همچنین علاقمندان برای آشنایی بیشتر با شهید جاوید الاثر سماواتی، می‌توانند با مراجعه به آدرس Zil.ink/yadvare_۱۴۰۰ ضمن مشاهده کلیپ‌های تولید شده درباره شهید، به مطالعه زندگی نامه و وصیت نامه شهید نیز بپردازند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha