پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات با مراجع و علما

حوزه / رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در معرفی اسلام، انقلاب و تمدن ایرانی-اسلامی را، در غلبه فرهنگ دینی در سطح دنیا، ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ایمانی پور با یادآور شدن تأثیر راهبردی سازمان فرهنگ و ارتباطات در معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی به جهانیان، استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و گفت: عرصه بزرگ و مهم فعالیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مقتضی حضور جدی حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: باید نیازهای خود اعم از پژوهشگر، محقق و مبلغ را به حوزه علمیه عرضه کنید؛ اما بدانید که صرف مطالبه گری از حوزه جوابگو نیست و باید جایگاهی نیز، در این تصمیم گیری‌ها، برای حوزه در نظر گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، سابقه حوزه علمیه در عرصه بین‌الملل را یادآور شد و تصریح کرد: حوزه علمیه قم، در گذشته، در عرصه بین‌الملل محوریت و مرکزیت داشت و امروزه نیز وجود نماینده حوزه علمیه در مجموعه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه خاطر نشان کرد: فرهنگ زیربنا است و سایر امور حول محور فرهنگ شکل می‌گیرند. فرهنگ دینی باید در دنیا به عنوان فرهنگ غالب مطرح شود نه اینکه صرفاً اینجا بنشینیم و ناظر غلبه فرهنگ غربی در دنیا باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ارتباط با ملت‌ها را در کنار ارتباط با دولت‌ها، مهم ارزیابی کرد و گفت: ارتباط با ملت‌ها که از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است، باید بیش از آنچه که شاهد آن هستیم، تقویت شود.

امام جمعه قم ادامه داد: در معرفی اسلام و انقلاب و باورمند کردن دیگران به آن، علی رغم تلاش‌هایی که صورت گرفته است، فاصله زیادی با حد مطلوب وجود دارد و بیشتر این کمبودها در مقام اجرا است. اگر در تحقق اسناد بالادستی کوشش کنیم، بسیاری از مشکلات مرتفع می‌گردد.

وی ضمن اشاره به اهمیت ارتباط با ایرانیان خارج از کشور افزود: ایرانیان خارج از کشور نیازمند توجه ویژه و مستمر در عرصه فرهنگی هستند. مبادا این عزیزان یا فرزندانشان از فرهنگ ملی و مذهبی ما دور بمانند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را مورد خطاب قرار داد و گفت: مسئولیت خود را با نگاهی نو و به صورت جدی دنبال کنید و از تجربیات خود در جهت ایجاد تحول استفاده نمائید.

خبرنگار: قربان اسلامی نژاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha