جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار اعضا شورای متون درسی حوزه با آیت الله اعرافی

حوزه/ یکی از مهم ترین ابعاد و عرصه های مهم هلال احمر این است که با این حرکت های جهادی و مردمی که انجام می دهد انسان ها را می سازد چرا که انسانیت انسان به این است که از لاک فردیت خود بیرون بیاید و نگاه اجتماعی و مردمی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد در سخنان به تبیین اهمیت و جایگاه امداد و کمک رسانی به مردم پرداخت و گفت: حرکت‌های مردمی و جهادی و کارهای آنان از همین جنس کارهای هلال احمر است و دارای ارزش زیادی است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین ابعاد و عرصه‌های مهم هلال احمر این است که با این حرکت‌های جهادی و مردمی که انجام می‌دهد، انسان‌ها را می‌سازد، چرا که انسانیت انسان به این است که از لاک فردیت خود بیرون بیاید و نگاه اجتماعی و مردمی داشته باشد.

امام جمعه قم افزود: این روح اجتماعی داشتن و برای آنان فداکاری کردن در آیات و روایات زیادی از ائمه معصومین (ع) نیز نقل شده است و اساساً انسان کامل کسی است که از این فردیت خود بیرون آمده و به فکر اجتماع و مردم باشد و باید تشکر کرد از هلال احمر که این فضا را باز می‌کند تا افراد از فردیت خویش بیرون بیایند.

آیت الله اعرافی با اشاره به نظام خدمت رسانی اجتماعی اسلام به مردم گفت: در اسلام به این خدمت رسانی اجتماعی که کاملاً یک نظام منسجم و سیستماتیک است اهمیت بسیار زیادی داده شده است و این ایجاد همبستگی اجتماعی و حل مشکلات از دیگر ابعاد جمعیت هلال احمر است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فداکاری‌های بی نظیر گروه‌های جهادی در ایام شیوع کرونا در کشور و وحشت مردم گفت: وحشت اولیه در روزهای اولیه شیوع کرونا بسیار زیاد بود تا اندازه‌ای که حتی غسال ها هم جرأت غسل اموات کرونایی را هم نداشتند ولی این گروه‌های جهادی شجاع این فضای رعب و وحشت را شکستند و در کمک به مردم و گره گشایی از آنان افتخار آفریدند.

وی افزود: همواره کمک کردن به مردم ارزش دارد، اما در برخی جاها و زمان‌ها ارزش این امداد و کمک بسیار بیشتر می‌شود از جمله در بزنگاه‌ها و نقاط عطف و سختی‌ها خوب این کمک و امداد ارزش دوچندان پیدا می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در مدیریت حوزه، گفت: درختواره رشته‌ها، در یک کار ۴ ساله با حضور ۸۰۰ نفر استاد انجام شده که ۱۶ حوزه دانشی در آن پیش‌بینی شده و بیش از ۴۰۰ رشته، گرایش و مقطع در آن طراحی شده است که رشته‌های مربوط به امداد و نجات نیز در آن دیده شده است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: طرح آمایش حوزه را مدنظر قرار دادیم و کارکردهای حوزه و روحانیت شناسایی که ۲۰۰ مورد بود و ۵۰ مورد آن احصا و انتخاب شد که در رشته سازی و تعاملات بیرونی طراحی و اجرای آن آغاز شد.

مدیر حوزه‌های علمیه، گفت: تهیه پژوهش‌های مورد نیاز نظام از دیگر برنامه‌هایی است که امسال در حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۱۰۰ پژوهش در این زمینه گردآوری شده است.

وی در پایان با اعلام آمادگی حوزه برای تعامل خوب و سازنده با جمعیت هلال احمر تاکید کرد: حوزه و روحانیت در ذاتش خدمت است و اگر این خدمت به مردم و جامعه نباشد دیگر روحانی نیست و ما بنا بر وظیفه ذاتی که داریم آماده همکاری به هلال احمر هستیم.

خبرنگار: سلمان میرزایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha