یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، طلاب شیعه و سنی را به «هجرت، جهاد و تبلیغ» دعوت کرد و گفت: حدود ۳ هزار نفر از شهدای کشور از جامعه روحانیت بوده‌اند لذا این راه باید همواره ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در کلاس درس اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب؛ به ویژه شهید سرافراز اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی و تسلیت ایام فاطمیه؛ به معنی حقیقی شجاعت اشاره کرد و اظهار داشت: از امام حسین (ع) سؤال شده که شجاعت چیست؟ ما در زندگی عادی بسیار مواقع برایمان پیش می‌آید که زمان، زمان اعمال شجاعت و افراد در برابر این مسئله محک می‌خورند که آیا انسان‌های شجاعی هستند یا خیر.

وی افزود: گاهی اوقات برخی افراد شجاعت را در اعمال و رفتارهای عجولانه، شتابزده و حرف‌هایی که تند می‌زنند، دانسته در حالی‌که باید مشخص شود که آیا این موارد مطرح‌شده، چارچوب شجاعت را دارد یا خیر و آیا این افراد جنگ رفته یا نرفته، اهل جهاد و هجرت بوده یا نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به بازگویی حدیثی از حضرت سیدالشهدا (ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: سُئِلَ اَلْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ عَنِ اَلنَّجْدَةِ فَقَالَ اَلْإِقْدَامُ عَلَی اَلْکَرِیهَةِ وَ اَلصَّبْرُ عِنْدَ اَلنَّائِبَةِ وَ اَلذَّبُّ عَنِ اَلْإِخْوَانِ؛ از امام حسین (ع) سؤال شد: نجده چیست؟ فرمود: اقدام بر کارهای بزرگ و سخت، صبر در برابر مشکلات و دفاع از برادران دینی.

وی بیان کرد: گرچه برخی افراد شاید در ایام دوران جوانی کارها و مسیرهای سختی را در پیش گرفته‌اند، اما می‌توان همواره در زندگی از صبر اهل‌بیت (ع)، رفتار معصومین (ع) و حضرت زهرا (س) و شهدای والامقام الگو گرفته و برای کارهای بزرگ اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی طلاب شیعه و سنی را به «هجرت، جهاد و تبلیغ» دعوت کرد و گفت: حدود ۳ هزار نفر از شهدای کشور از جامعه روحانیت بوده‌اند لذا این راه باید همواره ادامه داشته باشد.

وی بر ضرورت ترویج الگوی وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری تأکید کرد و یادآور شد: پوشیدن لباس روحانیت مشکلات و محدودیت‌هایی داشته و گاهی برخی افراد جامعه اصلاً خوششان نمی‌آید اما طلاب در برابر مشکلات و نگاه‌ها صبور باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: در دوران جنگ از ۲۱۷ هزار شهید، بیش از ۱۷۰ هزار نفر در عملیات‌های مختلف به خاطر دفاع از کشور و مردم به شهادت رسیدند که باید امروز نیز ما ضمن ادامه راه شهدا و حفظ خون پاک آنان، از دستاوردهای انقلاب و برادران دینی‌مان دفاع کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha