پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه طبس

حوزه/ امام جمعه طبس با بیان این‌که جریان فتنه سال ۸۸، کودتای مخملی علیه نظام اسلامی بود، گفت: اگر بصیرت و هدایت‌های الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود، بدون شک نظام اسلامی آسیب می‌دید.

حجت الاسلام علی محمدی امام جمعه شهرستان طبس در گفت و گو با خبرنگار» «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: نهم دی‌ماه روز تجلی بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که مردم ولایتمدار و نجیب ایران با هوشیاری و آگاهی و دشمن‌شناسی از سال‌های نخستین انقلاب اسلامی تاکنون نشان داده‌اند که از آرمان‌های والای شهیدان و اسلام و انقلاب و رهبری صیانت می‌کنند.

امام جمعه طبس با بیان این‌که ۹ دی روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می‌شناسند، تصریح کرد: آنان ثابت کردند که هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: روز نهم دی روزی است که مردم کشور ما با صلابت و اقتدار نشان دادند که با بصیرت هستند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می‌کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می‌دارند و این یک افتخار بزرگ است.

وی با اشاره به این‌که در سال ۸۸ فتنه‌گران با توطئه از پیش برنامه‌ریزی شده کشور را به چالش کشیدند، خاطرنشان کرد: فتنه ۸۸، کودتای مخملی علیه نظام اسلامی بود که اگر بصیرت و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود، به طور قطع نظام اسلامی آسیب می‌دید.

امام جمعه طبس ادامه داد: در جریان فتنه سال ۸۸، اگر روشنگری رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت اقشار مختلف مردم نبود، فتنه گران بدون شک به اهداف شوم خود دست می‌یافتند ولی به لطف پروردگار این توطئه نیز خنثی شد.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر این‌که نباید اجازه دهیم حماسه بزرگ ۹ دی به فراموشی سپرده شود، گفت: دلیل این امر آن است که جریان ۹ دی، نمایش معجزه الهی و قدرت فکری امت است.

وی با بیان این نکته که حماسه ۹ دی ریشه فتنه و فتنه‌گری را در ایران خشکانده شد، ابراز کرد: بزرگترین دستاورد حماسه ۹ دی نمایان شدن پیوند قوی بین مردم و انقلاب بود.

امام جمعه طبس در ادامه با اشاره به این‌که در آستانه بزرگداشت سالگرد شهادت سردار رشید اسلام سردار سلیمانی هستیم، عنوان کرد: یاد و خاطره سردار بزرگ جهان اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم و در طول سال همه مناسبت‌ها با نام و یاد ایشان مزین بود اما در سالگرد شهادت این بزرگوار بایستی به صورت ویژه همه پای کار بیایند.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: ساده‌زیستی و مردمی بودن، معنویت محوری در تمامی امور، خدامحوری، وطن دوستی، خودباوری و آینده نگری؛ از دیگر خصوصیات و صفات بارز آن سردار سرافراز لشکر اسلام بود که او را در بین دوستان و عاشقان نظام محبوب کرده بود.

وی با اشاره به روحیه ولایت پذیری شهید سلیمانی، تبیین کرد: ولایت فقیه به مثابه سکاندار کشتی انقلاب اسلامی، انقلاب را از طوفان و تلاطم‌های تاریخی دشوار و مهلک، رهانیده و حافظ اصلی موجودیت و جامعه اسلامی بوده است.
انتهای پیام/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha