سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ وبینار علمی - پژوهشی " شاخص‌های تربیت ایمانی انتظار" با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، وبینار علمی - پژوهشی " شاخص‌های تربیت ایمانی انتظار" با ارائه خانم سمیه عاقل نهند، استاد حوزه خواهران و با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزار شد.

خانم عاقل نهند در این وبینار گفت: امام موسی کاظم (ع) می‌فرمایند: " الشیعه تربی بالامانی؛ شیعه با آرزوها تربیت می‌شود" و فرج وجود مبارک امام عصر (عج) از بزرگترین آرزوهای پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است و این آرزو سبب امید به آینده و حرکت و پویایی در جامعه اسلامی می‌باشد.

وی افزود: شیعه با اعتقاد به مهدویت تربیت می‌شود و با اعتقاد به این حضور و رهبری فرا تاریخی، که به گستره‌ی کل تاریخ می‌باشد استعدادهای خود را به فعلیت می‌رساند و زمینه‌های حاکمیت امام معصوم را در صحنه‌های جهانی فراهم می‌سازد.

استاد مدرسه علمیه صادقیه تبریز اضافه کرد: خود مفهوم "انتظار" سبب تربیت است و بر این اساس امام زمان (عج) به عنوان اصلی ترین مربی و تربیت کننده مکتب انتظار؛ شاخص‌های تربیت ایمانی انتظار را در قالب سخنان نورانی و ادعیه مأثور در قالب یک درس نامه بزرگ تربیتی به سالکان کوی خویش و رهروان راه انتظار عرضه داشته اند که دعای دلنشین "اللهم الرزقنا توفیق الطاعه و بُعد المعصیه…" به عنوان یکی از دعای های ارزشمند آن امام همام دربردارنده همین شاخص‌های تربیتی منتطران می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    بسیار عالی