پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست

حوزه نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در نشست با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد : فرهنگ آن طور که می‌خواستیم در سطح مطلوب و شأن نظام جمهوری اسلامی شکل نگرفته و روز به روز نگران هستیم و این نگرانی در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، در دیدار نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: کار سازمان تبلیغات با ارزش بوده و رسالت آن تبلیغ اسلام است که بالاتر از آن چیزی وجود ندارد و این از بزرگترین رسالت‌ها در عالم آفرینش، معرفت بخشی و ایجاد معنویت در جامعه بشری است.

وی بیان کرد: این رسالت خطیر را خداوند بر دوش بزرگترین انسان‌ها همان انبیا و اولیا گذاشته و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این ظرفیت و میدانی برای آن باز شده تا ما بتوانیم در این کار بهتر عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: یک ظرفیت جهانی، ملی ایجاد شده برای ترویج اسلام، احکام دینی و این بسیار ارزشمند می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه در این راستا هر کار و هزینه‌ای انجام شود با ارزش خواهد بود، عنوان کرد: برخی مواقع انسان‌ها کار مادی خوبی را انجام می‌دهند اما ارزش آن‌چنانی که آدم از دیدگاه خداوند بتواند روی آن حساب کند، را ندارد.

وی گفت: کار تبلیغ دین و مدیریت آن و برنامه‌ریزی برای آنها فوق‌العاده بوده و فعالیت و هزینه کردن در این راه نیز بسیار با ارزش است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: از ظرفیت‌ها و هیئت‌های مذهبی حمایت شود، برنامه‌های مذهبی بسیار با ارزش است و این استان در مباحث اسلامی، علاقه به اهل بیت و روحانیت پیشینه بسیار خوبی دارد.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی فضای جدیدی رخ داده و کار سازمان تبلیغات شاخص و در دید است و توقعات زیادی وجود دارد که این سازمان در عرصه‌های مختلف نقش برجسته‌ای داشته باشد.

وی افزود: امکانات محدود بوده و برخی از مواقع بعضی مسائل با این محدودیت امکانات روبرو هستند اما از استان ما باید حمایت ویژه‌ای صورت گیرد به دلیل مشکلات مادی که در آن وجود دارد و به دلیل اینکه مردم استان در عرصه‌های مختلف حضور بسیار خوبی را داشتند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این استان در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت خود بیشترین حضور و شهدای گرانقدر را تقدیم انقلاب کردند؛ یک سوم از جمعیت این استان را سادات تشکیل می‌دهند. ترکیبی از این امتیازات سبب می‌شود سازمان تبلیغات در این استان توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به عملکرد خوب مدیر کل تبلیغات و عوامل آن، اضافه کرد: در برخی از مناطق با مشکلاتی اعم از نداشتن خانه عالم یا خانه‌های عالم با مشکلات بسیار روبرو هستیم که باید برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.

وی گفت: هیئت‌های مذهبی خوبی در استان وجود دارد که با هزینه شخصی یا هیئت امنائی اداره می‌شوند که باید از آنها حمایت شود. قطعاً حمایت‌ها باعث رشد و بالندگی خوبی برای آنها خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وجود دارالقرآن‌ها یکی دیگر از ظرفیت‌های بسیار خوب تربیت دینی و اجتماعی است و می‌تواند باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج محافل دینی و قرآنی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی عنوان کرد: دارالقرآن هایی در استان وجود دارد که توانسته اند تاکنون ۱۰۰ حافظ کل قرآن و حدود ۲ هزار نیروی خوب را پرورش دهند، لذا باید مورد حمایت قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: انسان‌هایی هستند که در ساختار اداری یا نیستند و یا راهشان نمی‌دهند، ولی انگیزه و برنامه‌های خوب و سازنده‌ای را داشته و توانمند هستند و می‌توانند کارهای خوبی را انجام دهند.

وی گفت: فرهنگ و اقتصاد را نباید دولتی کرد، ما باید بسترهای عمومی و مردمی را تقویت کنیم، اما آن طور که می‌خواستیم در سطح مطلوب و شأن نظام جمهوری اسلامی شکل نگرفته و ما روز به روز نگران هستیم و این نگرانی به هر دلیلی که هست در حال افزایش می‌باشد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: یکی از راه‌ها استفاده از ظرفیت‌های مردمی که خود جوش به میدان آمده و شروع به کار می‌کنند، باید این ظرفیت‌ها حمایت شده و برای آنها مکان در نظر گرفته و حمایت شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha