یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نهم دی

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: امروز به اسم عدالت خواهی جریان اتهام‌زنی به مسئولان به راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سال‌روز نهم دی و بصیرت که با حضور گسترده مردم همدان در میدان امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: این حضور گسترده نشان‌دهنده وجود بصیرت در مردم همدان است که همواره عالمان با بصیرت را پرورش داده است.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که از همه اقشار جامعه اعم از مسئولان استان در رأس همه نماینده ولی فقیه، مسئولان کشوری لشگری قضائی روحانیت اصناف جوانان و پیران با لباس سربازی ولایت حضور یافته‌اند.

صادقی بیان کرد: نهم دی از آنچه که انقلاب را تغذیه کرد یعنی عاشورا تغذیه شد در واقع نهم دی برخاسته از همان نهضت حسینی است؛ امام راحل بی‌جهت نفرمود که محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است.

وی اضافه کرد: آن اهانت‌ها و واقعه‌های بسیار تلخ که در دوران فتنه رخ داد، دشمن آخرین ترکش خود را در عاشورا انداخت البته باعث مرگ خود را فراهم کرد چراکه مردم دیگر تحمل ندارند ببینند به ساحت اباعبدالله علیه‌السلام و همه مذهب و اعتقاد آنها اهانت شود.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جمعیتی که در ۹ دی در اقصی نقاط کشور متراکم بودند در تاریخ انقلاب کم‌نظیر بود، گفت: این امر نشان می‌دهد که ما باید همچنان پیوند خود را با اباعبدالله محکم و محکم‌تر کنیم و فرزندان خود را با درس‌های عاشورا و حماسه حسینی و نور برخاسته از این حماسه همه را بهره‌مند کنیم.

در فتنه ۸۸ اصل نظام نشانه دشمن بود

وی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که دشمن همه هستی ما را نشانه گرفته است و به کم‌تر از گرفتن دین و حسین علیه‌السلام از ما قناعت نمی‌کند اصل نظام، دیانت و تشیع نشانه دشمن بود.

معاون رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: با تأمل به سخنان آن روز دشمنان درمی‌یابیم که هدف خود را با صراحت در سخنانشان بیان و راهش را هم اعلام کردند و راه آن را اتصال به غرب گریان دانستند؛ هر وقت غرب‌گرایان و حامی تفکر لیبرال قدری در داخل کشور جان گرفتند و قدری قدرت مانور دادن پیدا کردند، مستکبرین امیدوار می‌شوند و تمام قد پشت این جریان می‌ایستند و در آن زمان به محض اینکه جریان فتنه به راه افتاد، به میدان آمدند و دشمنی خود را آشکار کردند.

صادقی با تأکید بر اینکه این جریان شناخته شده است، ابراز کرد: بعد از فتنه ۸۸ نیز در ۸ سال گذشته مشاهده کردیم که با روی کار آمدند برخی از خاطیان فتنه چه بلایی بر سر کشور آمد؛ مذاکرات برجام شکل گرفته و تا حدی نتایجی حاصل شد اما باید دید که چه هزینه‌ای پرداخت کردیم و چه زیان‌هایی به مردم تحمیل شد.

وی با اشاره به اینکه آسیب اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فناوری بسیاری بر ملت وارد شد، افزود: اکنون باید درس بگیریم و فراموش نکنیم تا راه آینده را بشناسیم؛ امیرالمؤمنین علیه‌السلام در زمینه فتنه نکات با ارزشی را بیان کردند و درباره ویژگی فتنه فرمودند: فتنه طوری است که وقتی رو می‌آورد مردم را به خواب می‌برد و به شبهه می‌افکند و وقتی پشت می‌کند و تمام می‌شود مردم متوجه عمق فاجعه آن می‌شوند.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه فتنه در شکل‌ها و انواع مختلف اعم فردی جمعی و اجتماعی اما ماهیت آن یکی است، گفت: باید بدانیم که تمامی ندارد و این قانون خداوند است تا زمانی که دو جبهه حق و باطل در مقابل هم حضور دارند و شیاطین جن و انس و ندای حق وجود دارد فتنه‌ها ادامه خواهد داشت.

ولایت فقیه مهم‌ترین هدف آماج حملات فتنه‌گران است

وی اضافه کرد: دو بعد نظری و عملی اصل و اساس پیدایش فتنه هستند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کم فتنه از سر نگذراندیم؛ فتنه‌های قومیتی، مذاهب، مدارس و دانشگاه‌ها و منافقین که همچنان ادامه دارد چراکه منافق در چهره دوست، دیانت و انقلابی آشکار می‌شود.

معاون رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اصل و اساس انقلاب اصل ولایت الهی حاکم این کشور است که در انقلاب اسلامی به خوبی تجلی پیدا کرد؛ ولایت فقیه مهم‌ترین هدفی است که آماج حملات همه فتنه‌گران و دشمنان قرار گرفته است و لشگر فضای مجازی به شدت در این زمینه فعال است و بیشترین حمله به این محور خیمه نظام می‌شود لذا باید مراقب باشیم

صادقی اظهار کرد: جهاد تبیین یعنی جنگ در عرصه فضای مجازی در حال رخ دادن است و در آنجا داریم تلفات می‌دهیم دشمن در آنجا هجوم آورده و سنگر به سنگر در حال جلو و فتح است خرمشهر امروز ما در فضای مجازی است لذا باید مراقب باشیم که آبادان امروز ما سقوط نکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha