شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سعیدی نمازجمعه قم

حوزه/ خطیب نماز جمعه قم، گفت: شهید سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت است که به حول قوه الهی با این مجاهدت‌ها و شهادت‌ها سرانجام مستضعفان بر مستکبران پیروز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نماز جمعه ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به تفسیر آیه ۳۷ سوره توبه عنوان کرد: این آیه اشاره به یک تحریف و جابجایی دارد.

وی ادامه داد: کفار در جاهلیت ماه‌های حرام را جابجا می‌کردند؛ زیرا زندگی آن‌ها از طریق جنگ تأمین می‌شد همچنین زمانی که ماه ذی‌الحجه در گرما واقع می‌شد آن را جابجا می‌کردند؛ زیرا انجام اعمال حج در گرما برای آن‌ها سخت بود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بابیان اینکه وقتی کفار به جابجایی ماه‌ها اقدام می‌کردند خداوند اعمال آن‌ها را زیادتی بر کفر نامید، اظهار کرد: این آیه منحصر به زمان خاصی نیست و دستبرد به دین منحصر به دوران جاهلیت نبوده و در جاهلیت مدرن هم وجود دارد و هنوز هم افرادی هستند که برای قرآن تفسیرهای غرب گرایانه دارند.

وی افزود: برخی معتقد هستند با توجه به مسائل سیاسی و اقتصادی و برای حفظ ارتباط با دنیا غرب، دوران احکامی مانند قطع دست برای سارق، حجاب و پوشش عفیفانه و قصاص سپری‌شده و به عقیده آن‌ها باید قرآنی جدید با احکام مدرن تألیف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قبل از اینکه بدعت‌ها به سنت و منکرها به معروف، تبدیل شوند همه باید برای دفاع از احکام خدا و پاسداری از خون شهدا قیام کنیم.

آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم در رابطه با دهه بصیرت (۹ دی تا ۱۹ دی) عنوان کرد: مهم‌ترین عنصر در این دو واقعه، نقش بصیرت و عمل به هنگام مردم تحت زعامت و فرمان رهبری است.

وی ادامه داد: بر نویسندگان، خطبا و اهل ادب واجب است که حق و حد این دهه سرنوشت‌ساز را ادا کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س)،ضمن تبریک آغاز سال نو میلادی به مسیحیان، اظهار کرد: حضرت عیسی (ع) در اولین دیدار خود با مردم در گهواره گفت که من جبار و ستمکار نیستم.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: اگر حضرت عیسی (ع) اکنون در میان مردم بود، سرگردانی و گرسنگی میلیون‌ها انسان ستم‌دیده که به وسیله قدرت‌های بزرگ استثمار می‌شوند را تحمل نمی‌کرد.

وی در رابطه با شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت است که به حول قوه الهی با این مجاهدت‌ها و شهادت‌ها سرانجام مستضعفان بر مستکبران پیروز خواهند شد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی، مخالف قرائت‌های مختلف از دین بود همچنین از مهم‌ترین نظریه‌پردازان و مدافعان نظریه ولایت مطلق فقیه بود.

وی افزود: ایشان نظام فکری خود را صریح و شفاف بیان می‌کرد و سازش نکردن با فرهنگ غربی به عنوان فرهنگ کفر را توصیه می‌کرد.

وی ضمن تشکر از رئیس‌جمهور و هیئت دولت برای سفر به مناطق مختلف استان قم، دریافت نامه‌ها و شنیدن سخنان خیرخواهانه مراجع تقلید، خطاب به رئیس‌جمهور گفت: ما ضمن تأیید این درخواست‌ها روی مسائل فرهنگی، تربیتی و انقلابی این شهر مقدس تاکید داریم.

وی ادامه داد: شما در سخنان خود در مقاطع مختلف گفتید که قم کار جهادی و جدی می‌طلبد و امید و اعتماد مردم به نظام و مسئولین و کارآمدی مهم‌ترین مؤلفه امنیت ملی است و باور دارید که دشمن به دنبال القا ناتوانی مسئولین است.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: با توکل به خدا، رهبری رهبر معظم انقلاب، جدیت و تلاش دولت و همراهی و صبر مردم این نقشه دشمن هم نقش بر آب خواهد شد.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha