سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار رئیس جمهور با آیت الله العظمی صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: باید با حفظ عزّت و اقتدار، با جهان در ارتباط بود و این دولت باید پیام صلح و دوستی را به جهانیان ابلاغ نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به قم شامگاه جمعه با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، با این مرجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت الله صافی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس جمهور و خدمات دولت سیزدهم گفتند: امر ریاست جمهوری بسیار سنگین و مشکل است. امیدوارم بتوانید با فضل خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین علیهم السلام، به بهترین وجه ممکن، کشور را مدیریت نمائید و بر مشکلات فائق آیید که در این صورت برای شما مایه افتخار و موجب نیل به ثواب بسیار است.

معظم له در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب مدیران شایسته برای مناصب مختلف افزودند: سعی کنید بنا به دستور آیه شریفه "اجعلنی علی خزائن الارض انی حفیظ علیم" مدیرانی صالح که حافظ منافع مردم و دانا و آگاه و دلسوز باشند انتخاب نمائید تا بتوانند به مردم شریف به نحو احسن خدمت نمایند.

توصیه بعدی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی درباره ضرورت عقلانیت و تدبیر عالمانه در اداره کشور بود و گفتند: اگر کارها بر اساس عقلانیت و تدبیر انجام شود حتماً در امور پیشرفت خواهید کرد و زودتر به نتیجه خواهید رسید.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از توصیه‌های خود در رابطه با مساله ارتباط با جهان بیان داشتند: باید با حفظ عزّت و اقتدار، با جهان در ارتباط بود و این دولت باید پیام صلح و دوستی را به جهانیان ابلاغ نماید.

ایشان در ادامه سخنان خود، بر لزوم رفع نگرانی‌های مردم در رابطه با معیشت و تورم و گرانی تاکید کردند و افزودند: ان‌شاء الله با اقدامات سریع، دغدغه‌ها و نگرانی مردم را در رابطه با گرانی‌ها بر طرف نمائید و بحث معیشت مردم را در اولویت کارها قرار دهید.

معظم له در ادامه، با اشاره به سفر رئیس جمهور محترم به قم گفتند: قم همواره پایگاه علم و ادب و معارف و اخلاق بوده و باید این سوابق به بهترین وجه حفظ شود و برنامه‌هایی که برای قم در نظر گرفته می‌شود در شأن و مقام قم باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار، با مسالت توفیق بیشتر برای رئیس جمهور و دولت سیزدهم بیان داشتند: امیدوارم تحت عنایات و توجهات خاصه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بتوانید در مسیر خدمت به دین و مردم عزیز کشورمان گام بردارید و رضایت خداوند متعال را کسب نمائید.

معظم له در پایان این دیدار، اشعار مهمّی درباره شیوه حکومت‌داری خواندند.

خبرنگار: علی فقیه اجارودی 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha