شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
وزیر راه

حوزه/ وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که فاز اول آزادراه سردار شهید سلیمانی از قم تا راهجرد ۷۵ کیلومتر طول دارد و درحال احداث است، از تکمیل این آزاد راه تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رستم قاسمی امروز پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه احداث آزادراه کمربندی سردار شهید سلیمانی قم، در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه حمل‌ونقل احداث این آزادراه و راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان ۲ پروژه مهم استان قم به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: در حوزه راه، آزادراه قم-راهجرد هم کمربندی شهر قم و هم بخشی از کریدور اصلی بندر امام (ره) تا تهران و رشت است و بنابراین یکی از کریدورهای مهم آزادراهی کشور می‌باشد.

به گفته وی، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، سرمایه‌گذاری این پروژه به‌صورت مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی انجام شده‌است.

قاسمی افزود: خوشبختانه پروژه فوق فعال شده و مشخصات بسیار خوبی نیز برای آن پیش‌بینی شده است؛ روسازی این آزادراه برخلاف بسیاری دیگر از آزادراه‌های کشور بتن است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که احداث این آزادراه تا پایان دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید، گفت: فاز اول این آزادراه از قم تا راهجرد ۷۵ کیلومتر طول دارد و در حال احداث است؛ برای فاز دوم نیز که از راهجرد تا اراک ادامه دارد، سرمایه‌گذار مشخص و عملیات احداث آغاز شده‌است.

وی افزود: در مورد راه‌آهن تهران- قم- اصفهان نیز امروز جلساتی خواهیم داشت که بتوانیم این پروژه را سرعت دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha