شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس جمهور در دیدار اقشار مختلف مردم قم

حوزه/ رئیس جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که دولت در قبال شهر قم و مردم بسیار خوب این شهر که در عرصه‌های مختلف درخشان ظاهر شدند، وظیفه‌ای مهم و سنگین بر عهده دارد، اظهار داشت: همواره خود را نیازمند دیدگاه‌ها و نظرات و پیشنهادات فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و مردمی می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم استان قم، با بیان این که ۹ دی نمایش قدرت الهی با حضور حماسی مردم در صحنه و رقم زدن امنیت و اقتدار و عزت برای ایران اسلامی و پایان دادن به فتنه و فتنه‌ها است، اظهار داشت: چشم دل، راه را بر انسان باز کرده، دوست را از دشمن برای انسان بازشناسی می‌کند، بیش از هر زمانی نیازمند بصیرت هستیم.

وی افزود: آنچه به عنوان داروی دردها ذکر می‌شود، بصیرت است و بصیرت همواره می‌تواند راه را روشن کند و باید از خداوند متعال درخواست بصیرت در دین داشته باشیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، به سیره و زندگانی شهید حاج قاسم سلیمانی، اشاره کرد و بیان داشت: ایشان در دفاع از امنیت منطقه و دین و دنیای مسلمانان، در دوران تحلیل‌های نادرست از جریان داعش، همچون انسانی با بصیرت در مقابل دشمن ایستاد با روشنگری حقیقتاً به عنوان مجاهد فی سبیل الله حرکت نموده، خداوند نیز او را بلند آوازه کرد.

وی با تاکید بر این که اگر کسی برای خداوند متعال کار کند، خداوند او را بلند آوازه خواهد نمود، یادآور شد: خانواده شهدا به خود ببالند که امروز شهدا نام‌آوران جهان هستند و همانطور که سید الشهدا (ع) از جامعه جهل زدایی کرد؛ آنها نیز از جوامع جهل زدایی نموده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، به ویژگی‌های افکار و اخلاق و اندیشه و عمل جاهلی اشاره کرد و ابراز داشت: شهادت فاطمه زهرا (س) چهره نفاق را بر ملأ نمود؛ خون مطهر شهدا و فرزندان ملت و حضور و ایستادگی ایشان در مسیر انقلاب و پیشتازی مردم این شهر که نماد بصیرت و بصیرت آفرینی است، مایه خرسندی است.

وی با تاکید بر این که قم نماد بصیرت نه تنها برای کشور، بلکه برای منطقه و جهان است، اظهار داشت: قم شهر ایثار و جهاد، بصیرت و حضور در صحنه و پیشتازی در عملیاتی سازی آموزه‌های الهی است؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، خدمت به قم خدمت به نظام و کشور است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که دولت در قبال شهر قم و مردم بسیار خوب این شهر که در عرصه‌های مختلف درخشان ظاهر شدند، وظیفه‌ای مهم و سنگین بر عهده دارد، اظهار داشت: همواره خود را نیازمند دیدگاه‌ها و نظرات و پیشنهادات فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و مردمی می‌دانیم.

وی ضمن تاکید بر این که ارتباط و بهره‌مندی از نظرات و دیدگاه‌ها ارزش والایی برخوردار بوده، در اولویت پیگیری‌ها قرار دارد، اظهار داشت: مسئله تولید و رفع موانع و پشتیبانی از تولید، وظیفه بزرگی را پیشروی دولت سیزدهم قرار داده است؛ لذا دولت مجدانه پیگیری رفع موانع تولید و تسهیل بخش نامه‌ها و دستورالعمل‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با بیان این که تصمیمات روزانه برای بازار و شرایط اقتصادی خطرناک است، اظهار داشت: باید تولید کننده را نسبت به پرداخت تسهیلات و چرخش چرخ‌های تولیدی همیاری نمود؛ دریافت سود بانکی بیش از مصوبه شورای پول و اعتبار، غیر قانونی بوده، قطعاً برگشت داده خواهد شد. همه به ویژه بانک‌ها باید منضبط عمل نموده، عامل به قانون باشند.

وی موضوع پارک علم و فناوری و تقویت دانش بیان‌ها را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و یادآور شد: بتوانیم پارک علم و فناوری جامعی را در قم داشته باشیم، این مجموعه می‌توانند بسیاری از فرهیختگان را برای زمینه سازی رشد اقتصادی رقم زند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، موضوع نهاده‌های دامی و تولید این کالای استراتژیک را مهم ارزیابی کرد و با بیان این که کشور از ظرفیت بالایی در تولید نهاده‌های دامی برخوردار بوده، اظهار داشت: استقلال کشاورزی زمینه رسیدن به استقلال اقتصادی و در ادامه تقویت استقلال سیاسی است.

موضوع پروژه‌های نیمه تام از دیگر بخش‌های سخنرانی رئیس جمهور بود که با بیان این که برای ده‌ها سال پروژه نیمه تمام در کشور شل گرفته است، اظهار داشت: این پروژه‌های نیمه تمام مردم را رنج داده، در دستور کار و اولویت دولت سیزدهم قرار دارد؛ از تمام کسانی که می‌توانند در اتمام پروژه‌های نیمه تمام دولت را یاری کنند، استقبال می‌کنیم.

وی با بیان این که دولت از همه سرمایه گذاران و کارآفرینان برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دعوت می‌کند، خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه تمام با حضور و میدان داری مردم و سرمایه‌های مردمی موفقیت‌های فراوانی را رقم خواهد زد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر این که در هر جا مردم حضور داشته باشند، موفقیت حاصل می‌شود، اظهار داشت: همانطور که عرصه‌های دفاع مقدس مردم موفقیت کسب کردند در عرصه اقتصادی نیز مشارکت مردم می‌تواند بسیاری از مسائل را حل نماید.

وی تاکید کرد: دولت زمینه را برای حضور مردم در همه عرصه‌های اقتصادی و تولیدی آماده نموده، زن و مرد ما باید احساس کنند که در این میدان می‌توانند اثربخش باشند.

مسئله خیرین مدرسه ساز، حوزه سلامت و دیگر عرصه‌ها، از دیگر موضوعات رئیس جمهور ایران در دیدار با اقشار مختلف مردم قم بود، که تصریح کرد: خیرین از جلوه‌های مشارکت مردم هستند؛ در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه همواره جلوه‌ای از خیر و برکت را رقم زده است.

وی زمینه سازی برای افزایش تعاملات با خیرین را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: معلم نقش بایسته‌ای در آینده سازی کشور دارد، باید شأن و جایگاه و منزلت معلمان را حفظ نمود که باید هم مسائل معیشتی و هم منزلت و جایگاه ایشان مورد تاکید قرار گیرد. هرچه داریم در پرتو تربیت اساتید و معلمان است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، به آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های حوزه زنان و خانواده اشاره کرد و یادآور شد: در جای جای دولت مسئله آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… بسیار مهم است؛ در دولت ساز و کارهایی را به منظور برطرف سازی دغدغه‌های پیرامونی موضع زنان و خانواده آغاز شده است.

وی با بیان این که فعالان فرهنگی و سیاسی عناصر همکار دولت و بهترین افراد برای تذکر بخشی به دولت هستند، خاطرنشان کرد: دولت متعلق به همه جمهور و مردم بوده، خود را موظف می‌داند تا به همه آحاد مردم خدمت رسانی نموده، در این مسیر از نقش آفرینی تمام دغدغه مندان استقبال می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، فعال سازی همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های دولت را در گرو افزایش بهره‌وری ها دانست و یادآور شد: دولت پرهزینه می‌تواند رشد اقتصادی را رقم بزند، در حوزه منابع و مصارف باید مصارف را کم و درآمد ملی را افزایش دهیم.

وی به موضوع حاشیه شهر و دغدغه‌ها و انتظارات پیرامونی آن اشاره نمود و یادآور شد: ارائه تسهیلات به کشاورزان و حمایت از ایشان، تعریف الگوی کشت مناسب و تضمین خریدها محرکی قوی برای پایداری حضور روستاییان و کاهش مشکلات حاشیه نشینی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، بر علمی سازی بازارهای اقتصادی در کشور تاکید نمود و یادآور شد: برانیم تا با همکاری همه نهادها، مجموعه‌ها و همه اقشار و آحاد مردم بتوانیم مشکلات و دغدغه‌های کشور را در حوزه‌های مختلف برطرف نمائیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که شرایط کرونایی امکان دیدار فراگیر با مردم شهر قم را از ما گرفته است، اظهار داشت: امیدواریم با برطرف شدن تأثیرات ویروس منحوس کرونا دیدارهای فراگیری با اقشار مختلف مردم داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha