جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واکسن

حوزه/ وزیر بهداشت گفت: واکسن های داخلی به ویژه برکت، یکی از کم عارضه ترین و بهترین واکسن های دنیا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی شهرستان کَهک اظهار داشت: در بازدیدی که از مجموعه واکسن سازی برکت داشتیم، دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای که شاید در بسیاری از کشورها وجود ندارد، در آن مجموعه با رعایت استانداردهای بین‌المللی، کار می‌کرد. واکسن‌های داخلی به ویژه برکت، یکی از کم عارضه ترن و بهترین واکسن‌های دنیا است. در برخی از واکسن‌ها، عوارض مشاهده شده اما واکسن‌های ایرانی، کمترین عارضه را داشته‌اند و نتیجه آن برای همگان قابل مشاهده است. الان خیلی از کشورها گرفتار موج جدید بیماری هستند اما در ایران با واکسیناسیون بسیار خوبی که انجام شد، وضعیت مناسبی وجود دارد.

وی گفت: با توجه به سفرهای استانی رئیس جمهور، افتخار داریم که در مناطق مختلف کشور حضور پیدا کنیم. خوشبختانه بیمارستان‌های بسیار مجهزی با رشته‌های تخصصی در قم وجود دارد و قم، درگاهی برای خیلی از مناطق کشور است و تردد و سفرهای زیادی در قم انجام می‌شود که احتمال تصادفات و بیماری‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین قم برای ما، خیلی مهم است و کارهای خوبی هم در قم انجام شده و همه متخصص‌ها در قم، فعالیت دارند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کمک به تازگی شهرستان شده و مشکلات و کمبودهای بهداشتی و درمانی در این منطقه وجود دارد که پیگیری می‌شود. در مناطق شهری و روستایی، وجود بهورزان نقطه قوت نظام سلامت است. بهورزان، نیروهای بسیار خوب و ارزشمندی هستند که نقش پزشک خانواده را ایفا می‌کنند و در شهرهای بزرگ، این مشکل وجود دارد که ممکن است مردم مراجعه نکنند اما بهورزان پیگیری زیادی برای افراد تحت پوشش خود به ویژه مادران باردار و کودکان دارند و امیدواریم چنین سیستمی در شهرهای بزرگ نیز اجرایی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha