دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رونمایی از بسته جامع محتوایی مکتب حاج قاسم

حوزه/ از نخستین بسته جامع محتوایی مکتب حاج قاسم با هدف ترویج و تبیین آموزه های مکتب حاج قاسم سلیمانی و تسهیل سازی در روش های ارایه محتوا به گروه های مختلف مخاطب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان در نشستی خبری، ضمن رونمایی از نخستین «بسته جامع محتوایی مکتب حاج قاسم» به بازخوانی فعالیت‌های انجام شده در قرارگاه تبلیغی شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

مدیرعامل مؤسسه روایت سیره شهدا، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و رویکردهای مؤسسه روایت سیره شهدا، تصریح کرد: مؤسسه روایت سیره شهدا، در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، با هدف تولید و تأمین محتوای روایتگری مکتب حاج قاسم و محتوای تبلیغ فاطمیه «قرارگاه تبلیغی حاج قاسم سلیمانی» را راه اندازی نموده است.

وی ادامه داد: مؤسسه روایت سیره شهدا ضمن بررسی ابعاد ناشناخته شخصیت و سیره حاج قاسم برنامه‌های ویژه ای را به منظور انتقال حداکثری آموزه‌های و الگوهای مکتب حاج قاسم به نسل جدید در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل مؤسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر اینکه این مؤسسه با ارائه بیش از ۷۰ اثر علمی، ادبی در حوزه روایتگری خوش درخشیده است، اظهار داشت: این مجموعه با پیشینه برگزاری ده‌ها دوره آموزشی در حوزه روایت‌گری به دستاوردهای قابل توجهی در حوزه روایتگری سیره شهدا دست یافته است.

وی با تاکید بر اینکه بدون تبیین بلیغ، هیچ فکر و اندیشه متقنی توفیق رواج و اعتقاد عمومی پیدا نمی‌کند، ابراز داشت: در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دوره‌ای با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، شبکه ملی وارثون، مؤسسه امیر بیان و با محوریت مؤسسه روایت سیره شهدا برگزار و از هر استان ۲۰ تا ۴۰ نفر از روایان، مبلغان و فعالان فرهنگی در این دوره شرکت نمودند.

مدیرعامل مؤسسه روایت سیره شهدا روشمندی در ارائه مباحث فرهنگی تبلیغی و اتقان در پیاده سازی طرح‌ها را از اهداف این دوره‌ها دانست و اظهار داشت: در دوره دیگری که به مدت دو روز برگزار گردید، ۲۰ مربی کارگاهی ناظر به نیازهای عرصه روایتگری تربیت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان تصریح کرد: مؤسسه روایت سیره شهدا برای امسال، ۱۰ اثر پژوهشی و روایی فاخر را ناظر به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تولید نموده است. در یکی از این آثار به نام پیک قهرمانان ۳ سیره حاج قاسم به زبان کودکانه تبیین شده، تا کودکان بتوانند ناظر به قوه ادراک و فهم خود بهره لازم را از مکتب حاج قاسم داشته باشند.

حجت الاسلام محمد باقر نادم، معاون پژوهش و مطالعات راهبردی مؤسسه روایت سیره شهدا نیز در ادامه این نشست به تشریح محتواهای تولیدی مؤسسه در رابطه با مکتب حاج قاسم پرداخت و اظهار داشت: این محتواها با نگاه به نیازمندی‌های جامعه مخاطب، و ناظر به اقشار و گروه‌های سنی مختلف آماده، تنظیم و تدوین شده است.

وی تولید پنج جلد کتاب تخصصی در حوزه منبر، کودک و نوجوان، روایتگری مصور و کلاسداری را از مهمترین پژوهشی‌های اخیر مؤسسه روایت سیره شهدا برشمرد و اذعان داشت: این محصولات تحت عناوینی چون «مکتب سرنوشت‌ساز»، «یک جهان سلیمانی»، «روایت مکتوب»، «کتاب‌یار کودم و نوجوان»، «پیک قهرمانان» تولید و ارائه شده است.

حجت الاسلام نادم با بیان اینکه کتاب «مکتب سرنوشت ساز» در ۵ جلسه مجزا و به صورت تخصصی محورهای مختلف مکتب حاج قاسم را بررسی نموده است، اظهار داشت: کتاب «یک جهان سلیمانی» به عنوان پشتوانه پژوهشی منبر در ۱۲ فصل مستقل منابع روایت گری و منبر را به خوبی تشریح و ارائه می‌کند.

وی روایت مصور و کتاب پشتیبان روایت مکتوب را از دیگر محورهای ارائه شده در مؤسسه روایت سیره شهدا دانست و یادآور شد: این بسته چند رسانه‌ای این امکان را به روایان می‌دهد تا به صورت پرده خوانی روایت سیره شهدا را در پیش بگیرند.

مسئول کمیته تولید محتوای مؤسسه روایت سیره شهدا، مجموعه سردلبری را مجموعه دیگری از پرده خوانی‌های این مرکز توصیف کرد و اذعان داشت: آلبوم روایت مصور «مکتب سرنوشت ساز»، تایم لاین «مرا پاکیزه بپذیر»، پرده خوانی «سردلبری»، استیج گردانی «مکتب حاج قاسم»، پاورپوینت «روایتگری» و سخنرانی‌های چند رسانه‌ای «۳۶۰ درجه» از مهمترین تولیدات چند رسانه‌ای مؤسسه روایت سیره شهدا به شمار می‌رود.

حجت الاسلام نادم با بیان اینکه تایم لاین «مرا پاکیزه بپذیر» ناظر به سطح نخبگانی تنظیم و ارائه شده است، اظهار داشت: مؤسسه روایت سیره شهدا «کتاب‌یار کودک و نوجوان»، را ویژه کلاس داری مربیان کودک و نوجوان آماده کرده است.

وی پیک قهرمانان را از پیوست‌های مصور و رنگی در قالب رنگ آمیزی و مسابقه ویژه گروه سنی کودک و نوجوان دانست و ابراز داشت: سخنرانی‌های چند رسانه‌ای «۳۶۰ درجه» نیز نگاهی خاص به آموزه‌های تطبیقی و پیوست‌های اجتماعی داشته، این موضوعات را ناظر به مکتب حاج قاسم روایت گری نموده است.

معاون پژوهش و مطالعات راهبردی مؤسسه روایت سیره شهدا جذابیت، به روز بودن، مخاطب شناسی درست و پیگیری رویکرد تخصصی و کاربردی را از ویژگی‌های مهم محصولات این مؤسسه دانست و یادآور شد: تمام این محصولات به صورت رایگان در کانال مؤسسه سیره شهدا با عنوان روایان روحانی بارگذاری شده است.

حجت الاسلام نادم در بخش پایانی سخنان خود دسترسی به محتواهای کاربردی برای اقشار مختلف را از دغدغه‌های مداوم این مؤسسه دانست و اذعان داشت: مؤسسه روایت سیره شهدا در کنار بررسی و تبیین لایه‌های مختلف آموزه‌های سیروی مکتب حاج قاسم سلیمانی، از تکنیک‌های تبلیغی چندرسانه‌ای مصور و مکتوب و نیز پرده خوانی و نرم افزار بهره گرفته، این مهم را ناظر به نیازهای مخاطبانی اقشار مختلف تبیین می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha