جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وبینار ابعاد تربیتی حضرت زهرا(س)

حوزه/ وبینار ابعاد تربیتی حضرت زهرا(س) در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول (س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) وبیناری با موضوع ابعاد تربیتی حضرت زهرا (س)، با سخنرانی نجیبه خاتون کرمی، مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول (س)، صبح امروز در سالن این مؤسسه برگزار شد.

کرمی با اشاره به اهمیت تربیت اخلاقی در سیره حضرت زهرا (س) بیان کرد: تدابیر، شیوه‌ها و اقدامات تربیتی جهت کسب فضائل، خودسازی و مبارزه با نفس و از بین رذائل اخلاقی در دیدگاه و سیره حضرت زهرا (س) اهمیت ویژه‌ای دارد و آن حضرت به فلسفه وجوب برخی از احکام عبادی و تأثیر آنها در تربیت اخلاقی اشاره نموده و در این زمینه از فریضه عبادی نماز یاد می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران در بیان تربیت سیاسی حضرت زهرا (س)، گفت: حضرت زهرا (س) اهتمام ویژه‌ای به اصل امامت و امام داشتند و بیشترین تلاش وی، آگاهی افراد جامعه نسبت به این رکن اسلامی بوده و به مناسبت‌های گوناگون درباره جایگاه امامت و لزوم اطاعت از امام با مردم سخن می‌گفتند.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول با بیان اینکه ارتباط این حضرت با فرزندان ارتباطی عاطفی و مهربانانه بود افزود: بازی با فرزندان و آموزش معارف توحیدی، سیاسی و اجتماعی به آنان در قالب شعر از جلوه‌های تعامل سازنده حضرت با فرزندان بود.

وی با اشاره به رعایت اصول روابط اجتماعی در سیره حضرت زهرا (س) یادآور شد: از جمله اصولی که در زمینه روابط اجتماعی مطرح می‌نمود خوش رویی با دیگران است که به فرموده او، پاداش بهشت را در پی دارد و اصل دیگر برخورد ملایم با دیگران است که حضرت از آن به عنوان شاخصی برای شناخت انسان‌های برتر بیان می‌کند.

وی در پایان به راهکارهای مهم تربیت دینی در سیره حضرت فاطمه (س) پرداخت و تصریح کرد: راهکار مهم تربیت دینی در سیره حضرت زهرا (س) دعا و مناجات با پروردگار است و در این زمینه ادعیه با مضامین بلندی از ایشان به یادگار مانده است و از راهکارهای دیگر (عملی) ایشان انس و ارتباط با قرآن کریم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha