تصاویر/ دیدار جمعی از مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با رهبر انقلاب

جمعی از روحانیون، مبلغان و اساتید حوزه‌های علمیه کشور صبح امروز (چهارشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اکرام زکیانی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    2 43
    ماهم برای دیداری رهبری اسممون را نوشته بودن چرا مارو نبردن کاش تدابیری باشه همه طلبه ها به دیدار حضرت اقا بریم.
  • یاسین IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    115 0
    یکی از طلاب، کف دست خود نوشته است: «بِاَبی أنت و اُمّی»! آیا این طلبه نمی‌داند که گفتن چنین عبارتی به غیر معصومین علیهم‌السلام جایز نیست؟! با این غلو و مبالغه‌ها چه جایی برای وجود مقدس یگانه منجی عالم بشریت، حضرت بقیةالله‌الاعظم حجت‌بن الحسن‌العسکری‌المهدی ارواحنا و ارواح‌العالمین لتراب مقدمه‌الفداء باقی گذاشته‌ایم؟ آیا واقعاً اندکی و نوک سوزنی منتظر ظهور مبارک آن موعود امم عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف هستیم؟! واقعاً جای شرمساری است که در محضر مبارک «عین‌الله‌ الناظره»، حضرت خلیفةالرحمن و امام‌الانس والجان علیه‌الصلاة والسلام چنین غفلتی صورت می‌گیرد. فقیه عارف، مرحوم آیةالله‌العظمی بهجت قدس‌الله نفسه‌الزکیه می‌فرمودند: اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بندگانی هستند که علم و صوابشان مطرد است؛ یعنی با داشتن مقام عصمت نه خطا می‌کنند و نه خطیئه؛ و امام زمان عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف، «عین‌الله الناظره و اذنه‌السامعه و لسانه‌الناطق و یده‌الباسطه*» (چشم بینا، گوش شنوا، زبان گویا و دست گشاده خداوند) است و از اقوال،‌ افعال، افکار و نیّات ما اطلاع دارد؛ مع‌ذلک گویا ما ائمه علیهم‌السلام و به‌خصوص امام زمان عجل‌الله‌تعالی فرجه‌الشریف را حاضر و ناظر نمی‌دانیم، بلکه گویا مانند عامّه، اصلاً زنده نمی‌دانیم و به‌کلّی از آن‌حضرت غافل هستیم. (*بحارالانوار، ج26، ص240، ج40، ص95؛ توحید صدوق، ص167، معانی‌الاخبار، ص 16؛ کتاب در محضر حضرت آیةالله‌العظمی بهجت، ص22).
    • ؟ IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 77
      کی گفته جایز نیست؟ مگر امام حسین علیه السلام به ابی الفضل علیه السلام نفرمود بنفسی انت؟ ابو الفضل معصوم بود؟ تازه این تعبیر از اون بالا تره میگه جانم فدایت نه پدر و مادرم فدایت. از پیش خودمون اختصاصات نسازیم. اثبات چیزی برای معصومان علیهم السلام، نافی برای دیگران نیست.
    • یاسین به ؟ IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      72 0
      امام حسین علیه‌السلام اگر به حضرت ابالفضل‌العباس علیه‌السلام فرمودند، دلیلش مقام بالای آن‌حضرت بود که طبق روایات در قیامت انبیا و صدیقین به مقام ایشان غبطه می‌خورند. قیاس مع‌الفارق شما نمونه دیگری از عدم درک مقامات بی‌نظیر و غیرقابل قیاس اهل‌بیت علیهم‌السلام است. رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظه‌الله، خود در بیانات‌شان در دیدار با اقشار مردم در عید سعید غدیر سال 1386 تصریح کردند: «یک بُعد دیگر هم که امروز برای ما این بُعد خیلی اهمیت دارد و در غدیر وجود دارد، این است که همه‌ی ما بدانیم حکومت اسلامی و جامعه‌ی اسلامی باید شخصیت امیرالمؤمنین و جامعه‌ای را که امیرالمؤمنین می‌خواست درست کند، الگو قرار بدهد. الگوی ما این است؛ به آن سمت باید حرکت کنیم. معنایش این نیست که در طول تاریخ از بزرگان و علما و شخصیت‌های برجسته، ممکن است کسانی پیدا بشوند که مثل امیرالمؤمنین یا یک درجه پایین‌تر از امیرالمؤمنین باشند؛ نه، این نیست؛ بزرگان ما، علمای ما، برجستگان ما، شخصیت‌های ما از قنبرِ خادم امیرالمؤمنین هم پایین‌ترند، خاک ‌پای امیرالمؤمنین هم نمی‌شوند. این‌جور نیست که ما بخواهیم کسی را، یا بتوانیم کسی را با آن شخصیت والا مقایسه کنیم؛ این نیست، لکن این هست که ما بایستی کار را با توجه به آن سرمشق انجام بدهیم.» ( 3414 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=). حال، وقتی فاصله بزرگان و برجستگان امت اسلام با قنبر خادم امیرالمومنین علیه‌السلام چنین است، با قمر منیر بنی‌هاشم علیه‌السلام چگونه خواهد بود؟! فتأمل!
    • پاسخ مجدد به یاسین IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      0 52
      جناب یاسین ببینید برخی چیزها اختصاصی معصومان علیهم السلام یا بعضی از آنهاست. مثل این: الأحزاب ۵۰ يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَكَ أَزْوَاجَكَ اللَّاتِي آتَيْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَكَتْ يَمِينُكَ مِمَّا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَيْكَ وَبَنَاتِ عَمِّكَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِكَ وَبَنَاتِ خَالِكَ وَبَنَاتِ خَالَاتِكَ اللَّاتِي هَاجَرْنَ مَعَكَ وَامْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِيِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِيُّ أَن يَسْتَنكِحَهَا خَالِصَةً لَّكَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ... . خب اینجا تصریح به اختصاص داریم، به پیامبر می فرماید: خالصه لک من دون المومنین. و یا در مورد تعبیر امیر المومنین که فرمودند به غیر از حضرت علی علیه السلام نگویید. حالا ما چه دلیلی بر اختصاص "بابی انت و امی" داریم؟ اصلا این گونه تعبیرها همانهایی هستند که در محاورات ارتباطی مردم مرسوم است، میگیم "قربونت"، "فدات"، "دورت بگردم" و ... دلیلی بر اختصاص و انحصار اینها نداریم. کبرای شما درست، اما صغری (اختصاص داشتن بابی انت و امی" به معصوم) خیر.
    • یاسین IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      37 0
      ظاهراً کُمیت‌مان در معرفت نسبت به مقامات اهل‌البیت علیهم‌السلام و فهم تفاوت غیرمعصوم با حضرات معصومین صلوات‌الله‌علیهم، هم‌چنان می‌لنگد! به‌هرحال، آن‌چه شرط بلاغ بود، به عرض رسید و بنای مجادله نیست. موفق باشید.
    • احسن IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 0
      یاسین عزیز سلام علیکم، دغدغه شما ارزشمند، اما به پاسخ ها هم کمی توجه بفرمایید، تنها اختصاصات معصومان علیهم السلام را به دیگران تسری دادن بد نیست، ایجاد اختصاص هم بد است. یه وقتی می گفتند چرا هنگام نام بردن از امام خمینی رضوان الله تعالی علیه صلوات می فرستید؟ صلواتی که نه بر وی بلکه بر پیامبر صلوات الله علیه و آله فرستاده می شد، این در حالی است که صلوات بر خود مومن نیز به ویژه مومن عالم هیچ اشکالی که ندارد، بلکه می توان گفت مستحسن هم هست، وقتی خدا نسبت به مودیان زکات می فرماید "صل علیهم" (بر آنان صلوات بفرست) مومن عالم که نشر علمش باعث ادای جزوات عدیده می شود، طبعا شایستگی بیشتری برای صلوات دارد. مجادله نادرست بد و مذموم است، اما مجادله خوب را فرمود: "و جادلهم بالای هی احسن" و دستور داد. وفقکم الله و ایای لما یحب و یرضی و جنبنا عما لایحب و لایرضی.