یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان به پیروزی ایران اسلامی در دادگاه لاهه در برابر آمریکا اشاره کرد و گفت: این پیروزی حقانیت ایران را در اوج مظلومیت اثبات و به فضل الهی این پیروزی نردبان پیروزی‌های بعدی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان، با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر ضرورت پیگیری جدی تصمیم‌ها، اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و وزیر نفت به شهرستان کنگان، تصمیمات خوبی گرفته شد که لازم است مسئولان و مقامات محلی این مصوبات را تا حصول نتیجه با جدیت دنبال کنند و مردم شیرینی تحقق مصوبات سفر را بچشند.

امام جمعه کنگان به ایراد رهبری در خصوص عدم اطلاع بخش‌های مختلف از کارهای همدیگر پرداخت و گفت: در همین شهرستان کنگان در نوروز به رغم ایرادات و وقوع منکراتی مانند کشف حجاب، روزه‌خواری و مانند آن، مسئولین نیز اقداماتی را انجام دادند که البته کافی نبود، اما پیگیری‌هایی هم از ناحیه شورای تأمین، مرجع قضایی، نیروی انتظامی و بسیج انجام شد.

امام جمعه کنگان، در خصوص راهکار اجرایی شدن و تحقق شعار سال، خاطرنشان کرد: کمک کردن دستگاه‌ها به همدیگر، پیگیری جدی تصمیم‌ها، ثبات سیاست‌ها و مشارکت مردم از الزامات تحقق شعار سال در کلام رهبری فرزانه انقلاب است.

حجت الاسلام محمودی، مبارزه با فساد به عنوان اژدهای هفت سر، مسأله انضباط مالی و صرفه جویی و مسأله حجاب را از دیگر فرمایشات رهبری بیان کرد و گفت: دشمنان با نقشه و برنامه وارد این کار شده‌اند و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم و از کارهای بی‌برنامه اجتناب نماییم.

امام جمعه کنگان، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و به سیره آن حضرت اشاره کرد و یادآور شد: امام حسن مجتبی(ع)، زاهدترین، عابدترین و با فضیلت‌ترین زمان خود بود و صلح آن حضرت، موجب صیانت از شیعه شد.

حجت‌الاسلام محمودی به روز نهج البلاغه اشاره کرد و با تشکر از اقدامات معاونت خواهران ستاد نماز جمعه در زمینه اجرای طرح نهج البلاغه، اظهار کرد: متأسفانه به رغم عظمت و جایگاه خطبه‌ها و حکمت‌های مولای متقیان، نهج البلاغه بین شیعه مظلوم است و این در حالی است بزرگان زیادی از اهل سنت آن را جامع‌ترین کلام دنیای عرب دانسته و برخی بزرگان و دانشمندان اهل سنت نیز بارها و بارها نهج البلاغه را مطالعه کردند، بنابراین ضرورت دارد امت اسلام به ویژه جهان تشیع به این مهم اهتمام جدی ورزند.

وی به پیروزی ایران اسلامی در دادگاه لاهه در برابر آمریکا اشاره کرد و گفت: این پیروزی حقانیت ایران را در اوج مظلومیت اثبات و به فضل الهی این پیروزی نردبان پیروزی‌های بعدی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha