دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رسول زرگرپور استاندار اصفهان

حوزه/ امروز دشمن نقش مساجد در بيمه کردن جوانان در مقابل هجمه هاي فرهنگي را به خوبي درک کرده و تضعیف عقاید و باورهاي ديني، سعي در کم رنگ کردن حضور جوانان در مساجد را دارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، دکتر رسول زرگرپور، شامگاه دوشنبه در همایش گرامیداشت بیست و دومین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان، در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع)، اظهار داشت: مساجد در فرهنگ ناب اسلامی نه تنها محلی برای عبادت و بندگی، بلکه مکانی برای امور فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می باشند و اگر به نحو مطلوب از آنها استفاده شود، ناهنجاری ها کاهش و توسعه فرهنگی محقق می شود.

وی ادامه داد: مساجد بهترین زیرساخت فرهنگی در جامعه ما محسوب می شود و اگر جامعه بتواند از پتانسیل های بالقوه این زیرساخت استفاده مطلوب کند؛ سبب کاهش معضلات و چالش ها می شود و توسعه و گسترش بنیان های صحیح فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امروز دشمن نقش مساجد در بيمه کردن جوانان در مقابل هجمه هاي فرهنگي را به خوبي درک کرده و با برنامه ريزي بر روي تضعیف عقاید و باورهاي ديني و شبهه افکني و فرقه سازي سعي در کم رنگ کردن حضور جوانان در مساجد را دارد.

 وی با اشاره به راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد و تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید از ظرفیت های مساجد استفاده کافی را برد؛ خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی که امکان بهره‌وری فرهنگی‌ دارند، را در هجدهم اسفند ماه 1371 به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول کرد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مساجد باید زمینه توسعه فرهنگ و هنر را در میان جوامع بخصوص جوانان کشور گسترش دهد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که دشمن از طریق جنگ نرم و شبیخون فرهنگی سعی در ضربه زدن به کشور را دارد، مساجد می توانند به عنوان مهم‌ترین پایگاه فرهنگی انقلاب در برابر جنگ نرم، شبیخون و ناتوی فرهنگی نقش موثرتری ایفا نمایند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: استان اصفهان نیز در این زمینه همواره فعال و پیشتاز بوده و با تأسیس قریب به 1700 کانون فرهنگی هنری، 1100 کتابخانه و سه هزار مسجد مجری طرح تلاوت نور تلاش داشته در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و آماده سازی جوانان برای مقابله با هجمه های گوناگون فرهنگی دشمن گام بردارد.

وی افزود: مساجد محل رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است و نقش این مراکز مقدس در گسترش اسلام ناب محمدی(ص) بسیار تعیین کننده می باشد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha