یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجید فروغی- تهذیب

حوزه/ مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان از اجرای طرح "نخبه پروری قرآنی" در سطح مدارس علمیه این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام مجید فروغی، امروز در آیین افتتاحیه دومین مرحله از نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه خوزستان، با بیان این که امروزه نسبت به قرآن کم توجهی شده است، اظهار داشت: اگر می خواهیم پاسخ گوی نیازهای روز بشری باشیم، باید از آموزه ها و مفاهیم ناب قرآن به خوبی بهره برده و آن را به زیبا ترین شکل به مردم ارایه کنیم.

وی با تأکید بر این که ما حوزویان و طلاب قرآنی در خصوص عدم توجه کافی به قرآن، مسئول هستیم، گفت: فعالیت های قرآن با مظلومیت روبروست و نخستین افرادی که نسبت به قرآن دِین دارند روحانیت و طلاب مدارس علمیه هستند که باید بیش از پیش برای نشر معارف قرآنی تلاش کنند.

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان، از اجرای طرح "حلقات قرآنی" در مدارس خبرداد و افزود: در این طرح که همچنان در حال اجرای مراحل اولیه آن هستیم، حلقاتی تشکیل شده و آن دسته از طلابی که استعداد ویژه ای در رشته های قرآنی دارند، عضو شده و ، به صورت تخصصی بر روی قرآن فعالیت کرده و علم آموزی می کنند.

وی در پایان با اشاره به طرح «نخبه پرروی قرآنی» در سطح مدارس علمیه خوزستان، گفت: در این طرح نیز قرار است افراد مستعد قرآن را از همان اوایل دوران طلبگی جذب و سپس اقدام به آموزش تخصصی آنان کنیم، تا أن شاءالله در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی استعدادهای ناب قرآنی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha