دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله آل هاشم

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز با بیان این که سبک زندگی امام رضا(ع) به عنوان الگوی جامع امروز و فردای جامعه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: روحانیون باید ابعاد شخصیتی حضرت را برای مردم تبیین کنند.

آیت الله محمد تقی آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز با تشریح ابعاد شخصیتی حضرت امام رضا(ع)، گفت: ایشان دارای شخصیتی بسیار با عظمت و از جامعیت علمی برخوردار بودند.

وی با بیان این که احترام به افراد بدون توجه به مقام و موقعیت اجتماعی و حکومتی آنها یکی از خصوصیت های بارز حضرت بود، ابراز داشت: تقوا ، ایثار، از خودگذشتگی، مجاهدت در راه حق ، علم ، قدرت تفکر ، سعه صدر و التزام به اصول و موازین اسلامی در تمام شئون زندگی اخلاق و ادب ، زهد ، عبادت ، سخاوت ، صبر و مقاومت ، رفتار با خانواده ، رفتار با مردم از جمله خصوصیاتی است که شخصیت حضرت رضا (ع) را از دیگران متمایز می سازد.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: از دیگر خصوصیات امام رضا(ع) جود و بخشش ایشان نسبت به فقرا و نیازمندان بود، شیوه امام در بخشش به گونه ای بود که فرد محتاج به هیچ وجه احساس شرمندگی نمی کرد و کسی هم از آن با خبر نمی شد.

وی با اشاره به قدرت فوق العاده حضرت در مناظرات علمی، گفت: حضرت با هر دانشمند و عالمی که بحث و مناظره می کردند، آنان را مغلوب می ساختند، به طوری که همه آنان بر عظمت علمی و قدرت فوق العاده ایشان گواهی و اعتراف می کردند.

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مناظرات و مذاکرات علمی به قدری قوی عمل می کردند که به عالم آل محمد(ص) مشهور شدند.

وی در خاتمه با بیان این که سبک زندگی امام رضا(ع) به عنوان الگوی جامع امروز و فردای جامعه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: حوزه علمیه، علما و روحانیون باید ابعاد شخصیتی حضرت را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha