دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام حسین(ع)

حوزه/ استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه اهداف حادثه کربلا باید به متن زندگی و مشاغل افراد رسوخ پیدا کند، گفت: فرهنگ عاشورا باید در جامعه ما نهادینه شود.

حجت ‌الاسلام مهدی گرجی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با تاکید بر بهره گیری هر چه بهتر از فرصت ماه محرم و صفر، اظهارداشت: در اين ایام برگزاري مراسم و عزاداريها و ذكر وقايع كه در طول تاريخ بر اهل بيت (س) واقع شده است و  هم چنین آشنايي بيشتر و مطالعه سبك زندگي و منطق امام حسين (ع) و ائمه اطهار (س) از وظایف مهم مومنان است که باید به آن اهتمام داشته باشیم .

وی با بیان اینکه اهداف حادثه کربلا باید به متن زندگی و مشاغل افراد رسوخ پیدا کند، گفت: فرهنگ عاشورا باید در جامعه ما نهادینه شود.

استاد حوزه اصفهان، با بیان اینکه حضرت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا خانواده خود را به همراه آوردند، خاطر نشان کرد: امام حسین علیه السلام نهضت همراهی با خانواده را زنده کرد و عاطفه و همبستگی در خانواده را گسترش داد.

وی با تشریح وظیفه انسان ها در ماه محرم، تصریح کرد: گریستن، لباس سیاه بر تن کردن و رفتن به دنبال دسته جات عزاداری از وظایف اولیه ما در این ماه است اما نباید از شناخت و معرفت نسبت به اهداف این نهضت غافل شویم.

این محقق حوزوی، تاکید کرد: خواندن زیارتنامه ها معرفت ما را نسبت به اهل بیت علیه السلام بیشتر می کند، چرا که زیارتنامه ها با ما حرف می زنند و فقط برای برطرف کردن حوائج نیستند.

وی با تاکید بر اینکه رفتار و سیره ما باید در راستای سبک زندگی عاشورایی باشد، ابراز داشت: تلاش کنید که هر سال به امام حسین علیه السلام بیشتر نزدیک شوید و نسبت به خاندان آن حضرت معرفت بیشتری پیدا کنید.

حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: با الگو قرار دادن شيوه زندگي و بررسي و مطالعه عميق بيانات و كلام ارزشمند آن بزرگواران بيشتر ناهنجاريهاي حال حاضر جوامع مرتفع شده و شاهد كاهش اختلافات و حجم ورودي ها به محاكم خواهيم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha