دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار اساتيد منتخب دانشگاه هاي سراسر كشور

حوزه/ جهل علمي و جهالت عملي مرگ حقيقي است لذا بايد جامعه را از مرگ معنوي نجات داد و او را به سمت حيات ابدي رهنمون ساخت؛ ما بايد خيمه اي بر پا کنيم که هيچ چيز او را از بين نبرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آيت الله جوادي آملي ظهر امروز در دیدار جمعي از اساتيد منتخب دانشگاه هاي سراسر كشور و صاحب نظر در حوزه جنگ نرم، که در نمازخانه بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء، برگزار شد با اشاره به نزديکي ايام دهه فجر انقلاب اسلامي بيان داشتند: در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، بايد بيش از گذشته جامعه را با ارزش هاي انقلاب به ويژه ارزش علم و جايگاه حوزه و دانشگاه به عنوان قطب و ستون فرهنگي جامعه آشنا کنيم.

معظم له اظهار داشتند:خدا به وسيله قرآن و ائمه اطهار عليهم السلام، يک خيمه بر پا کرده است که از آن به «بنيان مرصوص» نام برده مي شود. نقش دانشمندان و فرهيختگان جامعه که در اين خيمه قرار گرفته اند نقش ستون و تکيه گاه است همانگونه که تعبير امام علي عليه السلام جامعه فرهيخته و توده مردم ستون دين هستند.

ايشان به نقش فرهيختگان و عالمان در هدايت جامعه به سوي اهداف الهي اشاره کردند و اذعان داشتند: اساتيد دانشگاه ها در حقيقت مفسر کلمات تکوين خداوند هستند و رسالت حقيقي آنها اين است که مروج اين تفکر وحياني باشند که انسان با مرگ نمي پوسد، بلکه از پوست به در مي آيد، براي مومن هيچ لذتي بالاتر از لذت مرگ نيست لذا ما مهاجريم و حقيقت انسان مهاجر بودن است و اين مسافر به ره توشه نيازمند است.

ايشان تاکيد داشتند: جهل علمي و جهالت عملي مرگ حقيقي است لذا بايد جامعه را از مرگ معنوي نجات داد و او را به سمت حيات ابدي رهنمون ساخت؛ ما بايد خيمه اي بر پا کنيم که هيچ چيز او را از بين نبرد.

حضرت آيت الله جوادي آملي در ادامه خاطرنشان کردند: هنر بسيجيان به ويژه اساتيد بسيجي آن است که ستون دين باشند و همه آحاد جامعه را زير اين ستون جمع کنند؛ اگر مردم مانند اول انقلاب دين را حفظ کنند اين کشور تا ظهور صاحبش از هر خطري مصون خواهد ماند.

ايشان به نقش جوانان در جامعه اشاره کردند و بيان داشتند: جوانان امانت هاي الهي در نزد ما هستند که بايد آنها را به درستي پروراند و به آنها آموخت که مي توان به گونه اي زندگي کرد که در هنگام مرگ، ائمه اطهار عليهم السلام بر بالين ما حاضر شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha