شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در اختتامیه دهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که ۱۸۵ مدرسه علمیه حوزه های علمیه خواهران در حال احداث و ۱۶۱ پروژه در دست اقدام است، ابراز داشت: ۳۵ پروژه در شرف احداث است و حجم کثیری از اقدامات عمرانی مرکز با کمک خیرین و دولت در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه «دهمین جشنواره قرآنی حوزه های علمیه خواهران» که در سالن  اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران  در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور حضرت آیت الله مکارم در این همایش در تاریخ حرکت پرشتاب حوزه های علمیه خواهران ثبت خواهد شد، اظهار داشت: بذل عنایات و رهنمودهای این مرجع تقلید در بدو تاسیس مرکز همواره سرلوحه این نهاد است. 

وی تصریح کرد: امروز 485 مدرسه علمیه خواهران در چهار سطح علمی میزبان 75 هزار خواهر طلبه شاغل به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از پنج ششم اساتید مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران را خود آنان تشکیل می دهند، ابراز داشت: مدیران مدارس علمیه نیز از خواهران تحصیلکرده هستند و این مسئله نوید استقلال بخشی این مرکز را می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: حضور در عرصه های مختلف فرهنگی، سازماندهی ده هزار مبلغ و ششصدهزار فرصت تبلیغی، فعالیت 226 کانون پژوهشی، 58 انجمن علمی، 497 هسته پژوهشی و برگزاری 517 کرسی آزاداندیشی بخشی از تلاش های صورت گرفته در حوزه های علمیه خواهران است.

وی تصریح کرد: برگزاری 496 نشست و هم اندیشی علمی، 801 کارگاه مهارت افزایی و انتشار ده هزار آثار قرآنی از جمله تلاش های خواهران طلبه است. 

این عضو جامعه مدرسین با اشاره به درخشش خواهران طلبه در جشنواره های مختلف علمی و پژوهشی، افزود: حضور خواهران طلبه در جشنواره علامه حلی بسیار چشمگیر و بارها شاهد احراز رتبه های برتر بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این که حضور در فضای مجازی برای حوزه های علمیه خواهران یک فرصت است، ابراز داشت: قریب 6500 وبلاگ در شبکه کوثر بلاگ، با 27 میلیون بازدیدکننده، ثبت شده است.

وی افزود: در شبکه کوثر نت نیز 70 هزار کاربر ثبتنام شده داریم که 15 هزار نفر فعال هستند. 

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه 185 مدرسه علمیه حوزه های علمیه خواهران در حال احداث و 161 پروژه در دست اقدام است، ابراز داشت: 35 پروژه در شرف احداث است و حجم کثیری از اقدامات عمرانی مرکز با کمک خیرین و دولت در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: ظرف سه سال آینده اکثر مدارس علمیه دارای مکان مناسب خواهند بود.

وی با بیان این که مرکز تحقیقات زن و خانواده یک سال بعد از تشکیل مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تشکیل شد، ابراز داشت: امروز این نهاد تقریبا مرجع علمی منحصر به فرد در زمینه زن و خانواده است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha