دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رسول نوروزی

حجت الاسلام نوروزی گفت: امام حسین (ع) با بیان کلماتی دردعای عرفه بزرگ‌ ترین همایش خودسازی و خداشناسی را به نمایش گذاشت تا محبان و شیعیان او روش نیایش با خداوند را از او الگو بگیرند.

حجت الاسلام رسول نوروزی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در قزوین ، روز عرفه را یکی از روزهای ارزشمند دانست وگفت: امام حسین (ع) در سرزمین عرفات به صورت ایستاده در حالی که از شدت گریه و تضرع قطرات اشک از محاسن مبارکشان به زمین جاری می‌شد با قرائت این دعا با معبودشان راز و نیاز می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: روزعرفه ،روز  دعا و امیدواری به اجابت دعا در درگاه الهی وروز  توبه، گریه، امیدوار به خدا می باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین ادامه داد: عرفه فرصتی استثنائی برای گناهکارانی است تا با تضرع و ندامت به درگاه خداوند متعال خود را از مسیر گمراهی به سوی سعادت نجات دهند تا بتوانند با گام نهادن در اطاعت از امر خداوند در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

حجت الاسلام نوروزی آثار عرفه را خداشناسی وانسان شناسی دانست و بیان داشت: امام حسین (ع) با بیان کلماتی در این دعا بزرگ‌ ترین همایش خودسازی و خداشناسی را به نمایش گذاشت تا محبان و شیعیان او روش نیایش با خداوند را از او الگو بگیرند.

حجت الاسلام نوروزی به اهمیت روز عرفه اشاره واظهارکرد: روز عرفه از منظر روایات و احادیث به قدری مهم است که امام صادق (ع) می‌فرماید کسی که در شب‌های قدر ماه رمضان نتوانسته طلب مغفرت و آمرزش گناهان کند تا سال آینده امیدی به بخشش گناهان او نیست مگر اینکه روز عرفه شرایطش را درک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha