دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد مازندران

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های آزاد اسلامی مازندران، رشد و توسعه جامعه اسلامی را وابسته به وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: نقش حوزه و دانشگاه در طراحی هندسه قدرت در جغرافیای جهان اسلام مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید حسین حسینی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران، امروز در همایشی که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد بابل برگزار شد، بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یک امر حیاتی در نظام اسلامی تأکید کرد و گفت: متأسفانه عده ای در کشور در مقابل وحدت حوزه و دانشگاه مانع ایجاد می کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران به تشریح ابعاد مختلف وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و بیان کرد: موضوع ایجاد فضای انس و الفت بین دانشگاهیان و حوزویان را می توان یکی از مهمترین خدمات ارزشمند و ماندگار حضرت امام خمینی(ره) دانست.

وی با توجه به جریان سازی انحرافات در آغازین روزهای پیروزی انقلاب، گفت: روشنفکری و روشنگری و نیز ضرورت نزدیک شدن و فعالیت های دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه موجب بالندگی، رشد و پیشرفت کشور شد و با درایت بین این دو قشر، وحدت و همبستگی را ایجاد کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران افزود: اگر بخواهیم جامعه‌ای مدرن و پویا به لحاظ علمی، دینی و مذهبی داشته باشیم باید سطح دانش و فرهنگ نسل جوان ما توسط دو قشر حوزه و دانشگاه در مسیر دین مبین اسلام ارتقا یابد.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر درک متقابل این دو نهاد مقدس و تأثیرگذار در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، اندیشه ناب امام راحل و استراتژی و راهبرد ثابت جمهوری اسلامی ایران است که می تواند ظرفیت های نظام را به منصه ظهور برساند.

وی، یکی از دستاوردهای وحدت میان حوزه و دانشگاه را اسلامی کردن دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: اسلامی کردن دانشگاه به معنای رویکردی اعتقادی در تولید و آموزش علم برای رسیدن به سعادت و کسب رضای الهی است.

حجت الاسلام حسینی، نجات کشور را در گرو توجه به مراکز آموزشی کشور بیان و خاطرنشان کرد: دانشگاه و حوزه مراکز مهم تربیتی جامعه ما هستند که دشمنان با طراحی پیچیده و فتنه انگیزی درصدد جدایی این دو مرکز مهم هستند و باید در این زمینه، هوشیارانه عمل کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی، تاب و تحمل تفکرات حوزوی و دانشگاهی را ندارند، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب ارتقای قدرت نرم جمهوری اسلامی در برابر مکاتب مادیگرای غرب است. در حقیقت برایند نهایی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، تعالی قدرت نرم نظام اسلامی در مقابله با مکاتب الحادی است.

حجت الاسلام حسینی با تشریح نقش و جایگاه حوزه و دانشگاه در بخش‌های مختلف نظام اسلامی ایران، اظهار کرد: نقش انسانساز حوزه های علمیه در کنار رسالت فراهمسازی امکانات مادی و معنوی کشور برای تعالی و سعادت کشور، به هیچ عنوان برای نظام سلطه قابل هضم نیست.

وی، رشد و توسعه جامعه اسلامی را وابسته به وحدت حوزه و دانشگاه دانست و ادامه داد: نقش این دو نهاد در طراحی استراتژی های مقاومت در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم و قابل توجه است؛ به عبارت دیگر، نقش حوزه و دانشگاه در طراحی هندسه قدرت در جغرافیای جهان اسلام مورد توجه است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران، خواستار تعامل و هم‌اندیشی مستمر استادان حوزه و دانشگاه در طول سال شد و گفت: نگرش مقطعی به مقوله وحدت حوزه و دانشگاه چاره‌ساز نیست، حوزه و دانشگاه باید بتوانند به شبهات و سؤالات نسل حاضر که دوران نهضت اسلامی و نفس قدسی امام راحل را درک نکرده‌اند، جواب دهند. 

همایون مؤتمنی، رئیس دانشگاه آزاد واحد بابل نیز با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه، مراکز علم و فرهنگ هستند و باید به عنوان دو عنصر تأثیرگذار در جامعه، برای نشر و ترویج دانش و دین تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha