جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسن ابوالقاسمی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گفت: حاج قاسم برای خارج کردن فرزندان ایزدی از چنگال داعش‌ همان قدر تلاش می‌کرد که برای حراست از حرم حضرت زینب(س) تلاش می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) ظهر امروز در مراسم یادواره سردار سلیمانی از نظر منظر علمی در سالن همایش‌های صدرا، اظهار کرد: شخصیت والای حاج قاسم را این روزها در صداوسیما و در جراید مختلف می‌بینید، حقیقتاً انسان‌های بزرگ یک ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را برجسته می‌کند و در تاریخ به الگو تبدیل می‌شوند و فیلم و کتاب از آنها ساخته می‌شود.

وی افزود: حاج قاسم دارای یک شخصیت چند بعدی و صفات بارزی است، ما کمتر می‌توانیم یک فردی را پیدا کنیم که چندین صفت از جمله معنویت در او بارز باشد، ممکن است یک فرد اسطوره پیدا کنید و نترس باشد، در جنگ تحمیلی امثال این انسان‌ها بود، گاهاً توفیق داشتم در کنار این بزرگواران بودم، این صفت باعث موفقیت در کار بود و در عملیات‌ها پیروز می‌شدند.

ابوالقاسمی اضافه کرد: فردی دیگر ممکن بود که اخلاص داشته باشد، تمام موازین شرعی را رعایت کند، گاهی هم کسانی بودند که هر دو خصلت و شاخصه‌های معنوی را داشتند. اما امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب کسانی هستند که تمام شاخصه‌ها را دارا هستند، حاج قاسم نیز از این جنس بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) ادامه داد: حاج قاسم فرمانده ای نترس بود، در همه جا بود و در همه جا حضور داشت، روستایی بود اما هر که با او نشست و برخاست می‌کرد اطلاعات جغرافیایی از محورهای مقاومت داشت که هیچکس نداشت.

وی افزود: هر کجا می‌بینید که عالم سیاست بود حاج قاسم آنجا حضور داشت، حاج قاسم تنها با بزرگان نشست و برخاست نداشت بلکه مهرورزی او در بین مردم روستا نیز زبانزد بود.

ابوالقاسمی، با اشاره به برخی ویژگی‌های دیگر حاج قاسم، عنوان کرد: او عهدش را با خدا بسته بود وگرنه چگونه می‌توان یک انسان چنین خصوصیاتی را دارا باشد، یادم هست که یکی از خبرنگاران تعریف می‌کرد که حاج قاسم در جریان سفر به محورهای مقاومت او را با خود برده بود و به شدت مراقب جان این خبرنگار بود، این است فداکاری و حراست از جان دیگران که حاج قاسم روایت‌گر آن بود.

وی ادامه داد: ایشان برای خارج کردن فرزندان ایزدی از چنگال داعش همان قدر تلاش می‌کرد که برای حراست از حرم بی بی زینب سلام علیها تلاش می‌کرد، یک پایش در عراق بود و یک پای دیگرش در سوریه، چطور این فکر او کار می‌کرد و متمرکز می‌شد تا در همه جا باشد.

وی بیان کرد: حاج قاسم وابسته به هیچ جناح سیاسی نبود و همه را کمک می‌کرد. خط قرمزی برای دفاع از مردم نداشت هر جا دفاع از مردم بود ایشان آنجا خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) خاطرنشان کرد: غربی‌ها در ترور شخصیت حاج قاسم هیچ‌کوتاهی نکردند اما هیچ گاه نتوانستند از حاج قاسم یک نقصی بگیرند چه در شخصیت و چه در زندگی او، کمااینکه حاج قاسم در همه جا بود و اما دوست نداشت دیده شود.

وی تاکید کرد: سال‌ها برای ترور حاج قاسم کار می‌کردند اما شما هر کسی را ببینید در توده‌های مردم، حاج قاسم در دل‌ها حضور دارد و دشمن تلاش کرد که حاج قاسم را ترور کند، اما نتوانستند. تنها در شبکه‌های مجازی ببنید که چگونه مطالب مرتبط با حاج قاسم را حذف می‌کنند، آن‌ها از شهید و شهادت می‌ترسند و به همین خاطر است که عکس‌ها و پست‌های حاج قاسم در اینستاگرام را حذف می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با اشاره به رذالت قاتلان حاج قاسم، اظهار کرد: ببینید حاج قاسم از سوی چه کسی ترور شده، شما زندگی ترامپ را بخوانید، انسانی دزد که اموال برادرش را می‌برد، زن باره بود و فرار مالیاتی داشت، هر کاری بگویید انجام داده است. برخی شخصیت‌ها را می‌توان از قاتل او شناخت.

وی تأکید کرد: مردم نیاز دارند تمام ابعاد سلامت در زندگی آنها باشد و این ایجاب می‌کند که مسئولیت پذیر باشیم، بیاید گروه‌های دانشجویی را برای مطالبه گری تقویت کنیم و در فضای مجازی نیز چنین اقدامی لازم است اجرایی شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha