پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بندر ریگ نشان از تمدن کهن و بستر و زمینه تمدن آفرینی دریایی دارد، گفت: بندر ریگ کانون بزرگ تجارت جنوب ایران در تمدن کهن ایران و مرکز مبارزات دریایی ایران بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با اعضای انجمن تاریخ بندر ریگ، یکی از مهمترین عناوین در عرصه علم را پژوهشگری به ویژه در حوزه تاریخ عنوان کرد و گفت: کشف تاریخ یکی از مهمترین کارهایی است که در حوزه پژوهشگری تاریخی انجام می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تاریخ هر قوم، ریشه هویتی یک ملت و قوم است، افزود: یکی از حرکت‌هایی که بسیار دچار دستخوش تحریف و تدوین‌های مختلف شد و هنوز برای بسیاری ناشناخته است، تاریخ پرشکوه بندر ریگ و حرکت‌های میرمهنا است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: کاری که شما در حوزه تاریخ بندر ریگ انجام می‌دهید عبور از این تدوین‌ها و رسیدن به واقعیت‌هاست که کار بسیار سخت و دقیقی است.

وی تصریح کرد: واقعیت‌های وجودی شخصیت‌های بزرگ ضد استعماری و ضد استکباری تاریخ استان بوشهر مانند رئیسعلی دلواری در پشت پرده تاریخ پنهان است که لازم است کشف و به جامعه عرضه شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به شخصیت میرمهنا در تاریخ بندر ریگ، گفت: در مورد شخصیت میرمهنا از قضاوت‌های تاریخی عبور کنید و به واقعیت‌های تاریخی برسید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: کار شما باعث پیدایش حقیقت تاریخی بندر ریگ می‌شود که خیلی نقش مهمی در کشف تاریخ این منطقه، استان و حوزه خلیج فارس دارد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بندر ریگ نشان از تمدن کهن و بستر و زمینه تمدن آفرینی دریایی دارد، افزود: بندر ریگ کانون بزرگ تجارت جنوب ایران در تمدن کهن ایران و مرکز مبارزات دریایی ایران بوده است.

وی بیان کرد: انگلیسی‌ها و استکبار از گذشته تا کنون در پی وارانه جلوه دادن ویژگی‌های شخصیت‌های بزرگ ضد استعماری و ضد استکباری استان بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری افزود: کشف تاریخ بندر ریگ، عظمت این بندر را بیش از پیش نشان خواهد داد و این برای استان و کشور مهم است.

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha