جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تشییع شهدای گمنام

همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۲۵۰ شهید گمنام در تهران و ۲۴ استان کشور، حال هوای معنوی خاصی به ایران اسلامی بخشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، هفته مقاومت، ایام دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تشییع پیکرهای مطهر ۲۵۰ شهید گمنام دفاع مقدس در تهران و ۲۴ استان کشور با حضور مردم مؤمن، انقلابی و شهیدپرور، حال و هوای معنوی خاصی به ایران اسلامی بخشید.

خیر کثیر برای مملکت امام زمان (عج)

رهبر معظم انقلاب اسلامی طی پیامی به مناسبت تشییع شهدای گمنام در روز شهادت حضرت زهرا (س)، تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه برگشته، با روز شهادت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها را مبشّر ابدیّت یاد و خاطره آنان و مژده‌بخش خیر کثیری دانسته اند که از ناحیه آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه فراهم خواهد آمد.

در متن پیام مقام معظم رهبری آمده است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

سلام بر شهیدان گمنام، گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه‌ی افلاکیان. فداکارانی که پس از گذشت سالیان دراز از لحظه شهادتشان کشور را با رائحه معنویت و جهاد، معطّر می‌سازند و پرچم افتخار به خون‌های ریخته شده در راه اسلام و قرآن را، بیش از پیش به اهتزاز در می‌آورند.

تقارن تشییع پیکر این مسافرانِ به خانه برگشته، با روز شهادت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها مبشّر ابدیّت یاد و خاطره آنان و مژده‌بخش خیر کثیری است که از ناحیه آنان برای کشور امام زمان روحی‌فداه فراهم خواهد آمد ان‌شاءالله.

به ارواح طیبه این شهیدان و به چشم‌ها و دل‌های منتظر پدران و مادران و همسران آنان سلام و درود می‌فرستم و فضل و رحمت فزاینده‌ی پروردگار را برای همه‌ی آنان مسألت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای

۲۵ استان معطر به عطر شهدا

مردم تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندارن، مرکزی و همدان آمده اند تا با شهدا تجدید میثاق کرده و به آنان بگویند تا آخر پای انقلاب ایستاده اند و پاسدار خون آنها خواهند بود.

پایتخت میزبان ۱۵۰ لاله فاطمی

۱۵۰ لاله فاطمی در پایتخت و ۱۰۰ شهید دیگر در ۲۴ استان کشور بر روی دستان وارثان شهدا تشییع می‌شوند. پس از تهران، اصفهان با ۲۵ شهید در رده دوم تشییع شهدای گمنام قرار دارد.

مراسم وداع با لاله‌های فاطمی، دیروز و دیشب در مصلای شهرهای مختلف برگزار شد.

مراسم تشییع پیکرهای مظهر ۱۵۰ شهید گمنام در تهران هم با حضور مسئولان کشوری و لشکری و ملت انقلابی و شهیدپرور از دانشگاه تهران برگزار شد.

رؤسای قوا هم آمدند

در مراسم تشییع ۱۵۰ شهید گمنام در پایتخت، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد و پس از آن تشییع پیکرهای مطهر شهدا تا معراج شهدا واقع در خیایابان وحدت اسلامی آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه هم به مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدا پیوستند تا همنوا با مردم ولایت مدار، با شهدا تجدید میثاق کرده باشند.

عملیات‌های عروج شهدا

این شهدا مربوط به عملیات‌های کربلای ۵، کربلای ۸، تک دشمن در سال ۶۷ (شلمچه)، تک دشمن در سال ۶۷ (زبیدات)، خیبر (مجنون)، تک دشمن (مجنون)، والفجر یک (فکه)، والفجر مقدماتی (فکه)، والفجر ۹ (چوار تا سلیمانیه)، کربلای ۶ (سومار)، مسلم بن عقیل (سومار)، بدر (شرق دجله)، رمضان (شرق دجله) هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha